Batalia pentru clienti determina banci ca BCR, BRD, Romexterra, Raiffeisen si ING sa vina cu solutii pentru ca serviciile oferite sa fie de cea mai buna calitate si sa fie oferite in conditiile cele mai optime. Astfel ca unele dintre ele ofera acum servicii la jumatate de pret, pentru care clientii nu trebuie sa stea la coada. Cum? Prin Internet. Tehnologia viitorului a facut ca tarifele practicate de banci sa se reduca la jumatate, iar clientii sa le poata accesa linistiti, stand in fata calculatorului. Potrivit informatiilor de pe Ghiseul Bancar, pentru a beneficia de astfel de sercivii e nevoie de un calculator si de acces la Internet. In plus, mai este nevoie de un card si un cont la banca ce ofera servicii prin Internet. Pentru autentificare, bancile solicita un nume de utilizator si o parola, in loc de semnatura. Pe langa acestea, mai trebuie sa platiti totusi niste taxe. Spre exemplu, abonamentul lunar, care costa un euro. Taxa de utilizare lunara este si ea de 3 RON, in timp ce pentru activare va mai costa 75 RON. Daca renuntati un timp la servicii, taxa de reactivare costa tot 75 RON. Pentru transferurile de bani la aceeasi banca nu exista comisioane suplimentare. Dar daca tranzactiile se realizeaza catre un client al altei banci, exista un comision de 2 RON. Comisioane se aplica si in cazul in care se transfera bani in conturile Trezoreriei. In pofida facilitatiilor pe care le au serviciile bancare prin Internet, romanii apeleaza rar la ele. Media lunara a tranzactiilor pe card din Romania este de 2-3 tranzactii. Spre comparatie, in Olanda se inregistreaza aproximativ 1 miliard de tranzactii la POS intr-un singur an, la o populatie de 15 milioane de locuitori. Acest lucru stimuleaza insa bancile in a oferi acest tip de servicii, sustinand ca piata de-abia a inceput sa se formeze si se va extinde. (M.H.)