Oficiul Judetean pentru Protectia Consumatorilor Bihor a desfasurat, in cursul lunii iulie, 321 de actiuni de control si supraveghere a pietei precum si 60 de actiuni proprii de cercetare a reclamatiilor din partea consumatorilor privind neconformitatea si slaba calitate a produselor si serviciilor.
Cristiana Bigan, inspector sef adjunct al OJPC, ne-a comunicat ca au fost verificate conditiile de depozitare-expunere, calitate, incadrate in data durabilitatii minimale, data-limita de consum, etichetare, publicitate prin cataloage, afisarea pretului in cazul alimentelor perisabile, respectarea prevederilor legale de comercializare si montare a aparatelor de aer conditionat sau a prevederilor privind conformitatea serviciilor la spalatoriile auto, etichetarea, depozitarea si modul de comercializare a alimentelor, in special a celor perisabile din punct de vedere microbiologic.
"Principalele deficiente au fost legate de nerespectarea temperaturilor de pastrare, deficiente de etichetare, informare, depasire a datei durabilitatii minimale si vanzarea produselor cu data durabilitatii minimale depasita, deficiente privind omiterea informatiei referitoare la nivelul de zgomot al aparatelor de aer conditionat sau lipsa informatiei privind termenul sau durata de montare a acestora. La nivelul spalatoriilor auto s-au inregistrat deficiente privind lipsa autorizatiilor, lipsa afisarii tarifelor, neeliberarea bonului sau chitantei fiscale sau lipsa informatiilor privind raspunderea pentru prejudiciul cauzat de serviciul defectuos. Solutionarea reclamatiilor consumatorilor a presupus controale la operatorii economici privind tranzactiile valutare, reparatii in perioada de garantie a masinilor de spalat si frigiderelor, producatori de ferestre si usi termopan, nerespectarea gramajului portiilor de mancare, prajituri alterate, conserve de carne ai caror parametri de calitate sunt neconformi. Valoarea amenzilor aplicate a fost de 660.200 de lei, iar numarul PVCC a fost de 286", a precizat sefa OJPC.