Blogul senatorului George Severin: Procedura de urgenta pentru autostrada Comarnic-Brasov

Cronica autostrazii Comarnic-Brasov se incheie in 2004, deoarece ministrilor PDL nu li s-a parut un proiect esential si l-au anulat. De fapt, autostrada nu a fost o prioritate, pentru ca ...nu au primit spagile cerute. Rand pe rand, constructorii au abandonat contractele, din cauza imensului comision solicitat de portocalii, care nu putea fi sustinut de catre investitori! Eu consider ca amanarea constructiei acestei autostrazi a adus prejudicii de milioane de euro la bugetele localitatilor prahovene, care au pierdut investitori, turisti si locuri de munca. Autostrada Comarnic Brasov nu inseamna doar un drum, ci si o dezvoltare substantiala a zonei. Vor fi mii de oameni care vor lucra la autostrada, vor avea cazarea si masa asigurata, astfel vor fi ocupate toate unitatile de cazare, care, stim cu totii, in timpul saptamanii, sunt mai mult goale. DN 1 se va inchide, pentru ca va deveni drum de servitute pentru santierul autostrazii si va trebui sa fie construit un nou drum, care va lega Brasovul prin Sacele si prin Valea Doftanei. Deci, vom crea o noua artera de circulatie, cu toate avantajele respective. Acest santier, care sper ca se va deschide cat de curand, reprezinta nu numai o importanta lucrare de infrastructura, ci si sansa de a asigura venituri pentru mii de familii din aceasta zona.
Punctul meu de vedere este sustinut si de recentele afirmatii ale premierului Victor Ponta, privind o "procedura de urgenta", care va fi aplicata in cazul autostrazii Comarnic-Brasov. "A fost blocata vechea procedura care se finaliza in 24 de luni si care presupunea sa se faca totul de la zero, fara sa se tina cont de nimic din ce exista deja. Asta insemna alti bani pentru un alt studiu de fezabilitate, alt proiect. Acum intram pe o procedura speciala, acceptata de Uniunea Europeana, in care folosim tot ce a fost, doar reverificat, si putem sa o lansam in sase luni", a declarat premierul.