Si cu drumuri proaste si cu banii luati. Romanii ar putea plati din 2011 o taxa pentru a circula pe cele 3 autostrazi (dintre care 2 sunt neterminate). Anuntul a fost facut de ministrul Transporturilor, care a vehiculat si o suma de 3-4 euro pe 100 de kilometri.
Noua taxa va fi insa al patrulea bir impus romanilor pentru aceeasi autostrada, dupa rovinieta, taxa din combustibili si impozitul la buget. Mai mult, taxa perceputa la noi ar fi mai mare decat cea din alte tari europene.
Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a declarat, miercuri, la Calafat, ca, incepand din vara anului 2011, soferii vor trebui sa plateasca o taxa pentru a putea circula pe autostrazile din Romania, precizand ca taxele vor fi "modice", de 3 - 4 euro pentru 100 km.
Berceanu a precizat ca masura vine ca o solicitare din partea Comisiei Europene, care vrea sa se asigure ca, dupa ce au fost construite cu fonduri europene, autostrazile din Romania vor fi si intretinute ca alte artere din Uniunea Europeana.
"Noi va trebui sa furnizam o strategie la Comisia Europeana privind taxarea pe autostrazi si nu atat taxarea, ci, daca vreti, sumele de unde vor proveni bani pentru intretinerea autostrazilor. Deci, ideea este ca contribuabilii europeni dau niste bani sa ne faca niste autostrazi in Romania, dar doresc sa fie siguri ca, in momentul in care autostrazile sunt gata, ele vor fi intretinute ca in Uniunea Europeana", a declarat Berceanu.
Paradoxul romanesc: Autostrazi mai proaste, taxe mai mari
Ministrul Transporturilor a vehiculat ca posibila taxa pe autostrada suma "modica" de 3-4 euro. Daca luam insa in considerare taxele percepute in alte tari europene, dar si calitatea lucrarilor din aceste tari comparativ cu drumurile din Romania, taxa lui Radu Berceanu nu mai este deloc "modica".
Astfel, in Polonia o singura autostrada este taxabila, respectiv A4, iar taxa perceputa este de doar 2 euro. De asemenea, in Slovenia taxa de austostrada este de aproximativ 3 euro, pentru fiecare sectiune. In Grecia taxa variaza intre 2 si 4 euro/100 km.