La hotelul Bulevard din Constanta s-a desfasurat ieri prima zi a lucrarilor celei de a IV-a editii a Conferintei Internationale pentru Combaterea Contrafacerilor, organizata de Asociatia Romana pentru Combaterea Contrafacerilor cu sprijinul Imprimeriei Nationale si al altor organisme interesate de fenomenul contrafacerilor. In deschiderea evenimentului, Dan Docan, presedintele Asociatiei Romane pentru Combaterea Contrafacerilor a precizat ca organizarea la Constanta a acestei importante conferinte internationale la care participa invitati din SUA, Franta, Ungaria, Anglia, Cehia si din alte tari s-a datorat faptului ca prin aceasta regiune a Romaniei se deruleaza o mare parte din schimburile comerciale ale tarii noastre, fapt care implica si patrunderea prin Portul Constanta a unui numar mare de produse contrafacute.
De curand, Laboratorul de Expertize al Imprimeriei Nationale a fost acreditat in Germania, fiind primul care primeste aceasta recunoastere dintre toate laboratoarele existente in Uniunea Europeana. Expertizele privind autenticitatea produselor facute la acest laborator sunt recunoscute pe teritoriul Uniunii Europene, al SUA, al Australiei si al altor state de pe intreg mapamondul, a aratat Docan. Din studiile efectuate pana la aceasta data rezulta ca fenomenul contrafacerilor este perceput atat ca generator de falsuri ale unor produse originale, cat si din punctul de vedere al calitatii indoielnice a contrafacerilor, a specificat presedintele Asociatiei Romane pentru Combaterea Contrafacerilor. Din nefericire, sondajele arata ca societatea romaneasca accepta contrafacerile, aceasta situatie datorandu-se mai multor motive. Astfel, principalul motiv al acceptarii contrafacerilor in tara noastra este nivelul scazut al puterii de cumparare a majoritatii romanilor. "Cei mai multi romani cumpara produse contrafacute- desi cunosc faptul ca sunt contrafacute- deoarece nu-si permit sa cumpere originalele", a afirmat Docan. In plus, produsele contrafacute se gasesc peste tot si nu mai trebuie sa bati drumul pana la magazinele cu pretentii unde se gasesc produsele autentice, a mai spus presedintele ARCC. La acestea se mai adauga si lipsa unei educatii a populatiei in privinta cumpararii de produse originale si de calitate superioara. "De multe ori criteriul care predomina la cumparatorii romani atunci cand se decid sa achizitioneze un produs este nivelul pretului si nu calitatea marfii respective", a conchis Dan Docan.

Site fals pentru obtinerea codurilor PIN de la carduri

Numai ca un astfel de comportament al cumparatorului roman il transforma de cele mai multe ori in victima, intrucat produsele ieftine pe care le achizitioneaza sunt de o calitate foarte slaba si in majoritatea cazurilor nu se acorda garantie pentru ele. In Romania, cele mai multe contrafaceri vin din import, in perioadele de maxim interes pentru publicul cumparator cum ar fi sezonul estival si perioada Craciunului, aceste produse piratate fiind disponibile in special in marile magazine cu vanzari en-gros. O dovada in acest sens sunt si cele 5673 de dosare penale finalizate care au ca obiect produse piratate, a spus Docan. Cat despre provenienta lor, 25% sosesc din Turcia, 4% din Bulgaria, 3% din E.A.U., iar restul din China. Printre cele mai frecvente categorii de produse contrafacute se remarca textilele, incaltamintea, componentele pentru telefoane mobile, marfurile de igiena si parfumurile. Pe langa comertul cu produse contrafacute, in Romania au aparut si fraudele electronice, culmea acestui tip de infractiune fiind un site web falsificat asemanator celui al Bancii Nationale a Romaniei, prin care autorii lui solicitau celor care il accesau codul PIN de la carduri, chipurile, pentru a strange donatii banesti in vederea ajutorarii sinistratilor.