Utilizatorii de Internet sunt si mari consumatori de publicitate online, fiind influentati pozitiv in achizitionarea unui produs. Cel putin asa reiese dintr-un sondaj realizat de ziarul financiar electronic www.SMARTfinancial.ro in perioada 16 martie-23 aprilie si preluat de "Amos News". Potrivit sursei citate, la intrebarea "Ce metoda/mijloc de publicitate de pe piata romaneasca considerati ca va influenteaza cel mai mult?", vizitatorii siteului amintit au votat cel mai mult optiunea "Bannere pe Internet" (36%).
Pe locul 2 s-a situat publicitatea TV, spoturile video influentand 28% dintre aceia care sunt si utilizatori de Internet, dar, in acelasi timp, urmaresc emisiuni de televiziune.
Situarea Internetului mai sus decat televiziunea in ceea ce priveste influenta directa a mesajului asupra consumatorului subliniaza eficienta publicitatii online in Romania. Totusi, tara noastra se afla mult sub Europa de Vest si Statele Unite, unde nu prea exista companie fara identitate in mediul electronic.
Mai trebuie spus ca publicitatea online va depasi in acest an 5 milioane de euro in Romania. Cu toate acestea, ramane totusi de zeci de ori mai putin utilizata de companii decat publicitatea TV. (D.E.)