Gandul o citeaza pe Anca Boagiu: "O SA MERG ACASA PE AUTOSTRADA". Puteti citi in continuare interviul din care aflati cati kilometri promite ministrul Transporturilor.
'Dupa 12 ani de lucrari intrerupte si de termene amanate, autoritatile anunta ca vor finaliza, la anul, Autostrada Soarelui (A2), ce va lega Bucurestiul de Constanta.
"Pana la sfarsitul anului 2011 vom putea merge cu totii de la Bucuresti la Constanta pe autostrada. Nu vom mai accepta nici o intarziere si am somat firmele sa-si faca treaba. Anul viitor in decembrie voi putea merge si eu acasa pe autostrada", a declarat, pentru gandul, ministrul Transporturilor, Anca Boagiu. Termenul il amana pe cel al fostului detinator al portofoliului de la Transporturi, Radu Berceanu.
El promitea ca turistii vor putea merge la mare cu automobilul, inca din vara lui 2011. In plus, la finalul mandatului, Berceanu afirma ca, "in privinta autostrazilor, pana la sfarsitul anului, indiferent cine va fi ministru, vom finaliza vreo 40 si ceva de kilometri".
El promitea ca turistii vor putea merge la mare cu automobilul, inca din vara lui 2011. In plus, la finalul mandatului Berceanu afirma ca, "in privinta autostrazilor, pana la sfarsitul anului, indiferent cine va fi ministru, vom finaliza vreo 40 si ceva de kilometri".

Banii alocati pentru autostrazi in 2011, o necunoscuta

Cati kilometri vor fi gata in 2011, actualul ministru nu poate inca spune. Pentru ca nu stie cati bani vor fi destinati investitiilor din infrastructura. "Vom vedea la finalizarea bugetului ce sume vor fi prevazute exact. Ce se poate spune este ca dupa discutiile cu FMI a reiesit faptul ca trebuie marite investitiile.
In acest moment, nici o companie nu are de ce sa se mai planga intrucat au fost alocate resursele necesare. Trebuie doar sa-si faca treaba. La fel si firmele care au contracte. Nu mai acceptam intarzieri. Daca o firma a castigat un contract trebuie sa respecte termenul, iar cei care intarzie sa plateasca despagubiri statului roman. Despagubirile vor veni mai intai din garantia de 2% depusa de firme".

Coridorul IV, prioritar

• Pe langa finalizarea tronsonului Cernavoda-Constanta, Boagiu promite ca va continua lucrarile la centurile ocolitoare si ca va demara procedurile pentru inceperea constructiei pe o por-tiune a autostrazii ce va lega Aradul de Capitala: "Luna aceasta lansam licitatia pentru 270 de kilometri de autostrada pe coridorul IV Paneuropean si cautam oportunitati de finantare pentru ruta Sibiu-Pitesti".
• Astfel, licitatiile de proiectare si executie a tronsoanelor Nadlac-Arad, Timisoara - Lugoj si Orastie-Sibiu se vor lansa in noiembrie 2010. Semnarea contractelor este preconizata pentru luna martie 2011.
• Valoarea estimativa a tronsonului Orastie-Sibiu este de 787 milioane euro, a tronsonului Nadlac-Arad de 274 milioane euro, iar a tronsonului Timisoara-Lugoj de 266 milioane euro, potrivit datelor obtinute de Gandul de la Ministerul Transporturilor.
• Cat priveste tronsonul Lugoj-Deva, sectiunea 1 (Lugoj-nod Dumbrava) ca-re va fi licitata se preconizeaza a avea valoarea de 277 milioane euro. Coridorul IV Paneuropean intra in Romania in dreptul localitatii Nadlac. Autostrada, de 750 de kilometri, ar trebui sa se termine la Constanta. Acum se poate circula pe drumuri publice la nivel de autostrada pe aproximativ o treime din aceasta distianta, intre Pitesti si Cernavoda (264 de kilometri).
• Totodata, pana la sfarsitul anu-lui 2010 se vor finaliza lucrarile la cen-tura Bucuresti Nord, centura Sibiu si la 10 kilometri din autostrada Brasov-Bors, sectiunea Turda-Campia Turzii.
In prezent, statul roman finanteaza deja constructia a 313 kilometri de au-tostrada si centuri la nivel de autostrada. Nici un tronson aflat in lucru nu depasea, conform Business Magazin, un nivel de finalizare mai mare de 52%.

Transporturile, ultimul loc la absorbtia fondurilor UE

Cele mai avansate lucrari sunt la tronsonul de autostrada de 42,5 kilometri dintre localitatile Moara Vlasiei si Ploiesti Va-loarea contractului se ridica la 238 de milioane de euro, fara TVA, dupa ce a fost majorata, cu 25%, in cursul anului trecut.
In cazul autostrazii Transilvania, care ar urma sa aiba la finalizare o lungime de 415 kilometri, contractul a fost incheiat inca din decembrie 2003. In momentul de fata sunt gata doar cei 42 de kilometri dintre localitatile Turda si Gilau. Ritmul absorbtiei de fonduri euro-pene alocate pana in 2010, asa cum era el consemnat de statisticile lunii octombrie, este unul infim. Doar 1,85% din fondurile comunitare destinate infrastructurii fusesera atrasi de proiectele locale, in crestere cu 0,02% fata de luna septembrie.'