Agentia de presa Reuters si-a relansat site-ul, care are un nou design si include mai multe comentarii si materiale politice, prin care se urmareste atragerea unei audiente generale catre pagina electronica, informeaza Media Guardian.
"Reuters este o agentie de stiri de calibru - avem 2.800 de jurnalisti in 190 de birouri diferite din intreaga lume si care sunt sursa indispensabila de informatii. Avem stirile in sange de mai bine de un secol si jumatate, insa intotdeauna am continuat sa inovam si sa privim spre viitor. Pentru Reuters.com, viitorul este acum", spune David Schlesinger, redactorul-sef al Reuters.
"Acesta este noul design al nostru, la care se lucreaza de un an. A fost un an plin de discutii cu oameni ca voi (cititorii - n.r.), cu audienta noastra de elita formata din profesionisti in diverse industrii, in legatura cu modul in care putem face site-ul mai bun, mai rapid si usor de utilizat", a adaugat el.
"Vrem ca acesta sa fie cel mai bun site din lume care transmite stiri financiare si de business, analize si materiale de opinie (...). Vrem sa fim capabili sa accesam site-ul pentru a ne uita rapid la titluri sau pentru a cauta subiecte de interes. Vrem sa puteti analiza toate informatiile furnizate de cei 2.800 de jurnalisti din echipa noastra, dar si numai pe acelea furnizate de ziaristii sau fotografii preferati", adauga el.
"Acest site este pentru voi; vrem sa fie biletul vostru de intrare catre o lume a stirilor, informatiei si analizei prezentate intr-un format inovator, care include texte, continut video, imagini, grafice, elemente interactive si posibilitati de personalizare", a mentionat Schlesinger.
"Suntem mandri de noul nostru site si speram sa va placa. Acesta este insa doar inceputul. In urmatoarele luni, vom continua sa introducem noi optiuni si functionalitati", a precizat David Schlesinger, intr-un editorial publicat pe site cu ocazia relansarii.
Potrivit blogului PDA al Media Guardian, Thomson Reuters a apreciat ca este momentul pentru o schimbare majora a site-ului Reuters.com, care poate fi accesat de publicul larg.
Astfel, cu un logo nou de dimensiuni mai mari - in care un fundal rosu inlocuieste griul anterior -, noul design al Reuters.com a fost introdus joi seara si include o prima pagina mai putin fragmentata, precum si o bara prin intermediul careia se pot accesa sectiuni precum "News & Markets", "Sectors & Industry" sau "Analysis & Opinion". Fiecare dintre aceste sectiuni include o lista bogata de subiecte.
Sectiunea "Analysis&Opinion" va primi probabil mai multa atentie din partea Thomson-Reuters, in conditiile in care compania tocmai a achizitionat, in schimbul sumei de 20 de milioane de dolari, site-ul de comentarii financiare Breakingviews.
Dupa ce internetul a inceput sa castige o cota tot mai mare pe piata serviciilor de informatii financiare, Reuters si principalii sai rivali de piata, Bloomberg si Associated Press, au inceput sa faca demersuri pentru a atrage pe site-urile lor nu doar profesionisti din domeniul economic si financiar, ci si publicul larg. In acest context, Reuters anunta, la un moment dat, ca intentioneaza sa cheltuie un miliard de dolari pentru a-si consolida capacitatile multimedia si pentru a le aduce la acelasi nivel cu ale rivalilor sai.
Saptamana aceasta, Thomson Reuters a numit un fost redactor-sef al Business Week, Stephen J. Adler, pe pozitia de vicepresedinte si director editorial al diviziei "Professional" din cadrul agentiei de presa, care acopera fluxurile "Legal", "Tax & Accounting" si "Healthcare & Science". Misiunea lui Adler este sa genereze trafic pentru sectiunile de care este responsabil.
Prezentarea de continuturi targetate a fost principalul obiectiv urmarit prin redesign-ul site-ului, potrivit Alisei Bowen, Head of Consumer Publishing in cadrul Thomson Reuters.
"Suntem implicati in publishingul orientat catre consumatori de numai sase ani si vechea versiune a site-ului reflecta acest lucru", a spus Bowen. "Noul site reflecta toate proprietatile care au fost aduse la un loc prin intermediul achizitiei Reuters de catre Thomson, in primavara lui 2008. Consideram ca acest redesign este mai mult decat o simpla schimbare la fata", a adaugat ea.
Pe langa modificarile "estetice", materialele Reuters se vor diversifica, pentru a acoperi mai multe arii de interes. Astfel, site-ul va include mai multe articole pe teme politice, realizate prin perspectiva efectului pe care politica il are asupra tendintelor macro-economice, a spus Bowen.
O alta componenta in cadrul redesign-ului site-ului Reuters este destinata advertiserilor. Cu toate acestea, responsabilii care s-au ocupat de realizarea noului site spun ca, si in acest caz, intentia este ca mesajele publicitare sa nu faca imposibil de citit materialele de pe pagina electronica.
"Am structurat site-ul intr-un fel in care sa nu fie prea intruziv pentru cititor", a spus un responsabil al companiei care s-a ocupat de redesign-ul Reuters.com si care a relansat, recent, si pagina web a CNN.com.