Intr-un an care se anunta ca fiind dezastruos pentru piata imobiliara, cativa dintre dezvoltatorii din Romania au reusit sa mentina un ritm constant al lucrarilor de constructie si vanzarilor. Cum? Au analizat cu atentie situatia pietei economice romanesti, au identificat nevoile si posibilitatile utilizatorilor finali, au creat programe si oferte in functie de aceste nevoi. Mai mult, s-au adaptat la orice facilitate aparuta, de exemplu programul Prima Casa, unul dintre putinele impulsuri pe care statul le-a dat pietei imobiliare in 2009.

Cum sa-ti mentii vanzarile pe timp de criza

"Tragand linie, 2009 a fost un an mai bun decat ne asteptam. Am vandut si dat integral in folosinta proiectele Swiss Cottage si Edenia. Totodata, ne aflam in grafic cu lucrarile de constructie la celelalte noua proiecte aflate in derulare in Bucuresti, Iasi, Brasov, Bacau si Ploiesti. Am vandut mai mult decat alti dezvoltatori de pe piata. Si mai mult, in timp de criza am reusit sa lansam si proiecte noi, astfel ca anul acesta am dat startul lucrarilor la Evocasa Uptown, cea mai inalta cladire de locuinte din Ploiesti," spune Asher Lax, director de marketing si vanzari Adama.
Datorita faptului ca au studiat cu atentie piata si au avut asteptari realiste inca de la inceput, si alti jucatori din real estate declara ca rezultatele obtinute in 2009 le-au depasit predictiile initiale.
In martie 2009, in plina criza imobiliara, norvegienii de la Romania Invest infiintau organizatia de vanzari a fondului de investitii, Be Igloo. "Strategia pe care ne-am bazat inca de la inceput a fost: modalitati de finantare flexibile pentru un portofoliu larg si variat de apartamente. Si se pare ca a functionat, asa cum arata si bilantul nostru la numai 10 luni de la infiintare. Au fost deja vandute 45 de apartamente," declara Nimrod Zvik, director de marketing Be Igloo.
Termenul de livrare, proba de foc a dezvoltatorilor
Cel mai mare proiect imobiliar finalizat intr-o singura etapa si unul dintre cel mai inalte proiecte rezidentiale din Bucuresti, Doamna Ghica Plaza se pregateste de livrare, programata pentru ianuarie 2010. Astfel, desi nu a vandut in stadiul de proiect si nu a fost fortat sa se incadreze in termenul de livrare, dezvoltatorul Romfelt se poate lauda cu o performanta pe care putini dezvoltatori au atins-o in 2009 : finalizarea la timp a proiectului cu 616 apartamente.
"Tragand linie acum, la final de an, putem spune ca ne-am apropiat de targetul pe care l-am stabilit. Am continuat lucrarile cu profesionalism, am efectuat un rebranding care a crescut awareness-ul asupra proiectului si am vandut in timp record mai bine de 35% din apartamente. Clientii nostri au garantia ca, dupa mutare, ansamblul nu va continua sa fie un santier pe termen nelimitat ci un cartier in adevaratul sens al cuvantului," declara Avi Shloush, general Manager Doamna Ghica Plaza.
Adaptarea la nevoile clientilor si solutii flexibile de finantare
Din cele patru blocuri pe care le va cuprinde ansamblul Vitan Platinum Towers, dezvoltat de Platinum Group in Vitan, doua au fost deja finalizate iar mare parte din apartamente, livrate.
"Am hotarat de la inceput sa scoatem cuvantul criza din vocabularul nostru si sa cautam solutii de a continua sa vindem si sa lucram conform planului. Am reusit in cea mai mare masura datorita faptului ca am incercat sa venim cat mai mult in intampinarea nevoilor clientilor nostri. Am adus cele mai bune oferte adaptate programului Prima Casa, fapt care a impulsionat vanzarile la apartamentele cu doua camere din proiect. In prezent, incercam sa dam oferte cat mai bune pentru apartamentele cu 3 si 4 camere, mult mai adecvate nevoilor locative ale unei familii," a declarat Valentin Tanase, vicepresedinte Platinum Group.