Seful Oficiului Judetean pentru Protectia Consumatorilor (OJPC), Marioara Gatej, ne-a facut cunoscut faptul ca, din cauza suspendarii unui ordin, reclamatiile care vin pe adresa institutiei nu mai pot fi rezolvate. Este vorba despre Ordinul nr. 92 din acest an, prin care se stipuleaza anumite obligatii din partea comerciantilor si prestatorilor de servicii vizavi de consumatori. Deoarece magistratii au aprobat suspendarea ordinului, acesta nu se mai poate aplica.

Facem precizarea ca pe adresa OJPC vin zilnic zeci de reclamatii, exact in ce priveste nerespectarea prevederilor contractuale sau lipsa din contracte a unor stipulari care sa-i protejeze pe consumatori.

"La nivel de Autoritate Nationala exista un proces prin care s-a cerut suspendarea Ordinului nr. 92/2007, prin care se considera a fi obligatorie stipularea in contracte a unor prevederi prin care consumatorul era protejat, precum plata in avans a abonamentelor doar cu acordul persoanei in cauza, despagubiri in cazul prestarii unor servicii necorespunzatoare etc. Aceste prevederi se aplicau in cazul contractelor de telefonie mobila, internet, apa-canal. Acum, daca ordinul este suspendat pina la rezolvarea procesului, astfel de plingeri si reclamatii nu mai pot fi rezolvate", ne-a declarat Marioara Gatej.