Autoritatea Nationala de Reglementare in Comunicatii a intervenit in rezolvarea litigiului dintre Intersat si RCS&RDS. Compania Intersat a cerut ca RCS&RDS sa fie obligata sa negocieze si sa incheie un acord de interconectare, dar si ca ANRC sa stabileasca solutia tehnica de interconectare si tarifele aferente serviciilor de terminare a apelurilor in ambele retele. Pentru a permite comunicarea dintre abonatii Intersat si cei ai RCS&RDS, Intersat a initiat negocieri pentru incheierea unui acord de interconectare cu reteaua acestei companii. Pentru ca RCS &RDS nu a dat curs solicitarii Intersat, societatea din urma s-a adresat ANRC pentru a rezolva acest diferend, se arata intr-un comunicat al ANRC.
Autoritatea Nationala a comparat, pentru alegerea solutiilor optime, costurile pe care le-ar presupune solutiile de interconectare propuse de parti, respectiv interconectarea directa a retelelor celor doi operatori sau interconectarea indirecta prin intermediul serviciului de tranzit oferit de RomTelecom. ANRC a tinut cont si de faptul ca ambele companii aveau deja acorduri de interconectare cu RomTelecom si a ajuns la concluzia ca solutia interconectarii indirecte prin intermediul retelei RomTelecom este cea mai eficienta. In acelasi timp, ANRC a stabilit tariful pentru serviciul de interconectare in vederea terminarii apelurilor in reteaua RCS &RDS la valoarea de 2 eurocenti/minut, exclusiv TVA. Pentru terminarea apelurilor in reteaua Intersat, ANRC a impus acelasi tarif.
Decizia ANRC prevede un termen maximum de 20 de zile pentru negocierea si incheierea acordului de interconectare intre cele doua companii. Intersat Constanta este un operator local de comunicatii electronice care furnizeaza servicii de telefonie fixa si comunicatii de date. Grupul RCS&RDS este unul dintre cei mai importanti operatori de telecomunicatii prin cablu coaxial (CATV), cu peste un milion de clienti la nivel national.