Retailul romanesc trebuie sa se adapteze rapid noilor conditii ale societatii moderne, pentru a atrage atentia consumatorilor din ce in ce mai grabiti, intr-un mod dinamic si inovator. Daca exista produse in editie limitata, care apar si dispar, de ce sa nu existe si magazine de acest fel ? Astfel, i Bucuresti a fost deschis primul magazin de tip "pop-up" din Romania pe Calea Victoriei si se numeste Syoss Hair Academy, tranzactie de inchiriere intermediata de King Sturge.
Ce inseamna magazine "pop-up"?
Carmen Ravon, consultant in cadrul King Sturge, explica: "Magazinele pop-up sunt magazine care se deschid pe o perioada limitata, de la o zi pana la 30 de zile, de catre retaileri sau non-retaileri. Avantajele acestui tip de magazin sunt efectul de 'buzz', crearea sentimentului de 'nou', de exclusivitate si elementul supriza caracteristice unei promotii. De obicei un pop-up store este mai putin costisitor decat o reclama la televiziune, iar efectul este acelasi."
Conceptul a aparut in anul 2003 si este foarte cunoscut in orase ca New York, Tokio, Londra, Shanghai, Paris, Berlin, Stockholm si Los Angeles, prezentand concepte noi, ediții limitate sau lansand designeri si colectii. Un astfel de exemplu este producatorul de masini Lexus care a inchiriat un spatiu de retail pentru gazdui creatiile a trei artisti avangardisti - un fotograf, un producator video si un sculptor in lemn - prin acestia compania dorind sa sublinieze inovatia si design-ul noului model de masina care se parcheaza singura. Alte companii ca JVC, Fila, Ford, Nike, Gap, Wal-Mart au folosit conceptul pentru a-si promova brandurile.
"Este primul magazin de acest fel din Romania si ne bucuram ca am reusit sa facilitam promovarea acest concept pe piata de retail locala" afirma Carmen Ravon de la King Sturge. Syoss Hair Academy, lansat de Henkel, va functiona intr-o locatie proeminenta, la fostul magazin Versace Jeans de pe Calea Victoriei pe o perioada de 30 de zile.
"Deschiderea unui magazin pop-up este un lucru dificil atat pentru chiriasi, cat si pentru proprietari, problemele evidente fiind alegerea locatiei care confera vizibilitate maxima si amenajarea spatiului, care trebuie sa fie predat astfel incat sa permita inceperea imediata a activitatii. Calea Victoriei, asemeni altor artere importante din Bucuresti, a avut parte de multe schimbari de chiriasi in ultimii doi ani, zona dinspre Piaya Victoriei fiind ocupata preponderent de magazine cu profil alimentar iar zona dinspre Regina Elisabeta de importatori de ceasuri si bijuterii. Situatia economica din ultimii doi ani a determinat multi proprietari sa dea dovada de mai multa flexibilitate in fata noilor nevoi ale pietei, iar acest tip de retail ar putea fi o solutie ingenioasa pentru spatiile ramase vacante in zonele de high-street", a declarat Carmen Ravon, consultantul King Sturge.
King Sturge, cu sediul in Londra, sarbatoreste 250 de ani de activitate in domeniul imobiliar in 2010 si este in prezent una din primele 10 companii de consultanta din Europa (42 de sedii in 14 tari), avand o retea cuprinzatoare de peste 215 de birouri independente si asociate in 47 de tari, incluzand Europa Continentala, Asia Pacific si America de Nord. Peste 3.800 de angajati la nivel mondial lucreaza in servicii imobiliare si complementare in sectorul comercial, incluzand segmentele industrial, birouri, comercial, agrement si rezidential.
King Sturge si-a deschis filiala in Bucuresti in anul 2006. Compania ofera o gama larga de servicii imobiliare incluzand consultanta in investitii, intermedierea inchirierilor si vanzarilor, administrarea proprietatii si a portofoliului, evaluari si cercetari de piata, precum si management de proiect.