Preluarea de catre statul român a actiunilor detinute de partea coreeana la Daewoo Craiova ar putea sa nu se faca pâna la sfârsitul lui noiembrie, asa cum spera reprezentantii Ministerului Economiei si Comertului (MEC). Potrivit unor surse apropiate tranzactiei, „partea coreeana nu a dat inca nici un raspuns, incurajator sau nu in acest sens“. Acest lucru poate insemna ca data inaintata initial de ministrul de resort, Codrut ßeres, sfârsitul lunii noiembrie, nu va fi respectata.
Trebuie spus ca discutiile pe aceasta tema s-au tot prelungit, daca se ia in calcul faptul ca reprezentantii MEC declarau inca din vara ca statul român va fi majoritar la Daewoo Craiova in octombrie. Uzina de la Craiova mai poate produce autovehicule sub marca Daewoo pâna la inceputul lui ianuarie, dupa ce General Motors a prelungit acordul de licenta care expira in octombrie.
În ceea ce priveste intentia statului român de a reprivatiza compania, aceleasi surse ne-au spus ca, probabil, din ianurie 2006 se va putea vorbi pe aceasta tema, de-abia dupa ce statul român va intra in posesia pachetului majoritar de actiuni Daewoo si va face o noua evaluare a fabricii de automobile. Oficiali ai MEC ne-au confirmat la rândul lor acest scenariu spunând ca „vrem sa incheiem negocierile si sa semnam documentele, apoi sa facem o evaluare a companiei, dupa care sa lansam oferta pentru reprivatizare, cel mai sigur de la anul“.
Publicatia franceza „La Tribune“ a relatat recent ca Renault si Nissan au transmis Guvernului român o scrisoare de intentie pentru preluarea uzinei Daewoo de la Craiova. În trecut, si General Motors s-a aratat interesat sa preia producatorul român, insa discutiile nu s-au concretizat printr-un acord.
Daewoo Motor detine un pachet de 51% din actiunile societatii de la Craiova. Diferenta de 49% din capitalul social apartine Automobile Craiova, la care statul controleaza 72,4% din actiuni.