csr-romania.ro informeaza: Analiza Zelist Monitor: Petrom, Rompetrol si BCR - principalele 3 companii asociate cu domeniul CSR in social media romaneasca
Am dorit sa observam care dintre principalele companii care desfasoara actiuni de CSR in Romania sunt cel mai des asociate cu acest context de catre participantii in social media. Altfel spus, care dintre marile companii care activeaza in domeniul responsabilitatii sociale sunt cel mai des mentionate in social media, insa cu stricta referire la acest domeniu/context. Nu facem un top al vizibilitatii companiilor sau a campaniilor desfasurate, ci ne intereseaza sa observam asocierea dintre branduri si un anumit context.
Petrom, Rompetrol si BCR - principalele 3 companii asociate cu domeniul CSR in social media

Nr Expresie Nr. aparitii in ultimul an (17 iunie 2010-16 iunie 2011)
1 Petrom 221
2 Rompetrol 155
3 BCR 154
4 Orange 114
5 Unicredit 106
6 Raiffeisen 101
7 Vodafone 71
8 BRD 59
9 Romtelecom 51
10 Unilever 49

Metodologia folosita, in cateva cuvinte:

In prima faza am intocmit o lista cu toate companiile care au desfasurat campanii CSR in ultimii ani. Pentru aceasta am consultat siteurile www.csr-romania.ro si www.responsabilitatesociala.ro si am inclus in lista 57 de companii. Pentru a identifica cei mai mari "jucatori" am consultat cifrele de afaceri publicate pentru anul 2009 pe siteul Ministerului Finantelor Publice. In functie de cifra de afaceri declarata, a fost intocmit un top companiilor si au fost selectate primele 25 dintre acestea. La sfatul expertului in CSR au mai fost introduse spre monitorizare inca 12 companii, in total fiind monitorizate 37 de companii.

Am definit contextul analizei prin urmatorii 3 termeni: CSR, responsabilitate sociala si program social. Toate cele 37 de companii din short-list au fost monitorizate impreuna cu acesti 3 termeni. In cazurile in care denumirea companiei este lunga, iar in comunicarea ultra - rapida de pe Twitter s-ar fi putut folosi formele prescurtate (de exemplu: Proacter&Gamble - P&G) au fost introduse spre monitorizare atat forma lunga, cat si cea prescurtata a brandului. In aceste cazuri, rezultatele au fost insumate la final.

Pentru fiecare brand de companie in parte, Zelist Monitor a returnat suma aparitiilor unice ale acestuia in cele 3 situatii: folosit impreuna cu termenul CSR, "responsabilitate sociala", "program social". La final, a fost intocmit top 10 al companiilor care in ultimul an au fost cel mai des mentionate in contextul responsabilitatii sociale, al CSR-ului si al programelor sociale. Perioada de analiza fost 17 iunie 2010 - 16 iunie 2011.
________________________________________

Despre Zelist Monitor
ZeList Monitor, dezvoltat de TreeWorks, reprezinta cel mai complex instrument de monitorizare social media din Romania, urmarind peste 63.000 de bloguri, peste 50.000 de conturi de Twitter si 1200 de surse online media, peste 2.000 de grupuri publice Facebook, peste 15.000 de pagini publice Facebook si cele mai importante forumuri din online-ul romanesc. De curad a fost lansat in cadrul Zelist Monitor modulul Social Media Insights, ce ofera diferite informatii de interes general, dar si specific, despre social media din Romania pentru ca orice utilizator Zelist Monitor sa stie tot ceea ce conteaza in social media, sa stie cine sunt vectorii de opinie, care sunt subiectele arzatoare ale zilei, unde si cum sa plaseze eficient campaniile online pe care le pregateste pentru compania la care lucreaza sau pentru clientii sai.