Membrii Consiliului de Planificare Judetean, reprezentanti ai sindicatelor si patronatelor si parteneri in cadrul proiectelor s-au intalnit, ieri, in cadrul unei dezbateri publice pe tema celor 3 proiecte de infrastructura, initiate in cadrul Programului Phare, 2004-2005, coeziune economica si sociala - Programe mari de infrastructura Regionala. Asa cum a mentionat Simona Anton, expert tehnic in cadrul ADR Cluj, cele 3 proiecte prezentate, cunoscute deja cititorilor nostri, "Soseaua ocolitoare cu acces din DN 1F in DJ 191C, pentru devierea traficului din Zalau", "Drum centura est Jibou" si "Reabilitarea drumului Ciucea-Crasna-Vanatori", au trecut, deja, de faza de preselectie regionala, acum urmand a fi imbunatatite, in vederea unei prezentari cat mai bune la etapa nationala a selectiei. Proiectul de reabilitare a drumului Ciucea-Crasna-Vanatori este unul in parteneriat cu Consiliul Judetean Cluj, avand in vedere ca din cei 37 de kilometri, cat urmeaza a fi reabilitati, circa 7 kilometri se regasesc in spatiul judetului Cluj. Inginerul Dumitru Cacuci, din cadrul CJ Salaj, care a prezentat proiectul, a scos in evidenta atat importanta racordarii acestei zone la fluxul international de transport de marfuri, cat si starea precara in care se gaseste drumul, la aceasta ora, ce a dus la manifestari de nemultumire in cadrul comunitatilor locale din zona.
Soseaua ocolitoare a Zalaului, cel de-al doilea proiect prezentat in cadrul intalnirii de ieri, ar urma sa fie in lungime de 9,3 kilometri si ar devia traficul greu care, la ora actuala traverseaza municipiul, pe ruta Valea Mitii - Aghires. Viceprimarul Zalaului, Dorel Labo, a prezentat cateva probleme care ar mai urma sa fie rezolvate, respectiv suprapunerea traseului peste conducte termice, electrice si de gaze naturale si, cel mai important, problemele de expropiere care se vor naste, din cauza faptului ca valoarea terenului a crescut foarte mult, de cand zona respectiva a fost inclusa in acest proiect. Soseaua ocolitoare a Zalaului ar putea aduce beneficii si pentru dezvoltarea ulterioara a zonei industriale a Zalaului si pentru infiintarea unui parc industrial in Valea Mitii, unde Primaria Zalau detine un teren de circa 80 de hectare.
In fine, drumul de centura al orasului Jibou, proiect defalcat pe doua puncte, respectiv "centura est" si "centura vest", ar duce la fluidizarea circulatiei, in special in zona "barierei", din apropierea pietei agroalimentare, unde, dupa cum au estimat specialistii feroviari, in decurs de 24 de ore, se asteapta circa 220 de minute, pentru manevrele executate de locomotive. Drumul estic de ocolire ar trece prin zona Garii CFR - digul Somes - Valea Firizei - Strada Ronei - cu iesire pe DJ 108 si ar avea o lungime de 5 kilometri.