Propunerea de directiva europeana formulata la ultima sedinta a Parlamentului European are ca obiectiv ridicarea standardelor in domeniul gestionarii sigurantei rutiere, inclusiv studii de impact, audit si inspectii legate de siguranta. Astfel, saptamana trecuta Parlamentul European a votat raportul lui Helmuth Markov (GUE-NGL, Germania) cu 498 voturi pentru, 8 impotriva si 6 abtineri. O mai buna gestionare a infrastructurii rutiere ar reduce considerabil numarul anual al victimelor accidentelor rutiere. Chiar daca in ultimele decenii s-au inregistrat progrese majore in ceea ce priveste siguranta autovehiculelor si formarea soferilor, in domeniul infrastructurii nu exista inca reguli europene uniforme. Standardele de siguranta pentru infrastructura rutiera difera de la un stat membru la altul, iar aspectele legate de siguranta joaca un rol subsidiar in faza de proiectare a drumurilor. Statele membre UE trebuie sa garanteze realizarea unei evaluari de impact asupra sigurantei rutiere pentru toate proiectele de infrastructura care au efecte considerabile asupra sigurantei. Evaluarea de impact asupra sigurantei rutiere este efectuata in faza de planificare, inaintea aprobarii proiectului de infrastructura. Existenta unui numar suficient de parcari si popasuri pe marginea soselelor este foarte importanta atat pentru prevenirea criminalitatii, cat si pentru siguranta rutiera.