Pentru CFR, sinele de tren au inceput sa aduca pierderi. Obligata sa investeasca sume considerabile pentru mentinerea infrastructurii in stare de functionare, compania feroviara incearca sa scape de traseele care ii aduc pierderi, fie inchiriindu-le, fie inchizandu-le. Situatia nu este valabila si pentru Regionala Craiova.
Peste 2.000 de kilometri de cale ferata arondata mai multor sectii din tara vor fi dezafectate, deoarece CFR nu a gasit clienti care sa le inchirieze. La Craiova, din cele sapte sectii de cale ferata, doar una a fost inchiriata, cea de pe ruta Costesti - Rosiori, pe care firma Servtransinvest din Timisoara efectueaza transport de calatori de doi ani. Pentru a-si desfasura activitatea, aceasta a inchiriat cinci vagoane si a preluat si personalul aferent de la Regionala de Transport Craiova. Celelalte rute nu si-au gasit un ofertant, dar nici nu vor fi inchise prea curand. Este vorba despre traseele Craiova - Calafat, Craiova - Zimnicea, Craiova - Alexandria -Turnu Magurele, Craiova -Targu Jiu, Craiova - Piatra Olt si Craiova - Caracal - Rosiori. "Cei de la Infrastructura nu ne-au comunicat nimic despre o eventuala inchidere a acestor sectii. Pana acum, pe traseul Costesti - Rosiori, noi plateam taxa de utilizare a caii ferate, dar dupa ce a venit firma o plateste ea. Pe aceste rute nu mai circula trenurile SNTCF, deoarece nu sunt profitabile", a declarat Cosmin Radulescu, directorul Regionalei de Transport Feroviar Craiova (RTFC). Potrivit acestuia, in doi ani de la aderarea la Uniunea Europeana, taxa pe care regionala de transport o va plati pentru utilizarea infrastructurii va creste cu aproximativ 30%, ceea ce va determina si o crestere a pretului biletelor de tren. "In prezent, taxa este de sase-sapte euro la tren/kilometru, dar in doi ani va ajunge la opt euro. Asta inseamna ca si noi va trebui sa crestem preturile. Pe cei de la Infrastructura ii intelegem, deoarece cu taxele luate nu isi pot intretine liniile", a mai spus Radulescu. Directorul CFR Infrastructura din Regionala Craiova nu a putut fi contactat pentru a-si exprima punctul de vedere.
Sectii inchise, trafic anulat
Incepand din 2004, CFR SA - societatea care gestioneaza infrastructura feroviara - a scos la licitatie la nivel national 107 sectii din totalul de 120 de sectii neinteroperabile, a caror lungime totala este de 3.300 km. Astfel, s-au gasit amatori pentru 22 de sectii, alte 14 sectii urmand sa fie preluate in perioada imediat urmatoare. Inchiderea sectiilor va duce la anularea traficului feroviar de calatori intre statiile de pe acestea.