B365.realitatea.net informeaza : Cum va arata noul centru al Bucurestiului

Unsprezece parcari, trei poduri noi, zeci de spatii si piatete publice si kilometri intregi de trasee pietonale. Planul Integrat de Dezvoltare Urbana, lansat miercuri, cuprinde proiecte in valoare de 200 milioane euro, potrivit primarului general Sorin Oprescu. Edilul-sef spune ca toate vor fi gata in doi ani. Mai realist, arhitectul-sef al Capitalei ofera un termen de 5-6 ani pentru cele mai simple proiecte.
Principalul obiectiv al Planului Integrat de Dezvoltare Urbana este acela de a recupera centrul Bucurestiului ca zona de interes pentru bucuresteni si pentru investitori. In acest scop, tranzitul din centrul orasului va fi mutat catre inelul median, vor fi create zeci de spatii si piatete publice prin reamenajarea scuarurilor si pietelor actuale. Practic, prioritatea numarul 1 in noua strategie va fi pietonul.
Vor fi create astfel de spatii publice pietonale in zonele Calea Grivitei, Calea Victoriei, arealul Bibilotecii Nationale, zona Manastirii Antim sau pe Calea Mosilor. De asemenea, vor fi create trasee pietonale prin largirea trotuarelor existente pe marile bulevarde. Un asemenea traseu este prevazut intre Piata Romana, Universitate si Biserica Antim.
"Vor fi facute trasee pietonale de la Piata Romana la Piata Rahova, Gradina Botanica, Hala Traian, prin reconfigurarea circulatiei auto si reducerea benzilor de circulatie in favoarea trotuarelor", a declarat pentru B365.ro, Gheorghe Patrascu arhitectul-sef al Capitalei.
Planuri similare sunt si pentru Calea Victoriei, unde autoritatile au inceput deja sa largeasca trotuarele pentru pietoni.
De asemenea, cheiul Dambovitei va fi amenajat cu trotuare largi pentru pietoni si spatii pentru biciclete si jogging.

Trei poduri pentru pietoni si biciclisti

PIDU cuprinde si trei poduri dedicate pietonilor si biciclistilor. Astfel, se propune supratraversarea Bulevardului Natiunilor Unite printr-un pod pietonal si ciclist pentru a crea o legatura directa intre Parcul Izvor si Dealul Palatului Parlamentului, in scopul facilitarii accesului la Muzeul National de Arta Contemporana.
Vor fi construite si doua poduri peste Dambovita: Podul Mihai Voda si Podul Calicilor. Primul pod pietonal va traversa Dambovita si Splaiul Independentei in dreptul strazii Lipscani. Podul va fi prevazut si cu doua parcari subterane, cate una pe fiecare mal al Dambovitei, fiecare cu aproximativ 200 de locuri. Podul Calicilor va fi construit din dreptul strazii Selari si va traversa Dambovita pana la Palatul de Justitie.

11 parcari noi

De asemenea, in PIDU se propune si construirea a 11 parcari noi. Dintre acestea patru sunt deja in diferite stadii de lucru la Primaria Capitalei. Este vorba mai exact de parcarile subterane de la Universitate (in constructie), Edgar Quinet, Walter Maracineanu si Piata Amzei. In plus, arhitectii mai propun sapte parcari. Mai exact o parcare subterana in Piata Constitutiei, o parcare supraterana in centrul vechi pe N. Tonitza, o parcare subterana in zona Bisericii Domnita Balasa, o parcare subterana la Sala Palatului (mai exact doua parcari in lateralele Pietii Palatului) si alte doua parcari, de asemenea subterane in zona Gradina Icoanei -Pictor Verona si Piata cu Flori George Cosbuc. La acestea se adauga si parcarile proiectate la podul Mihai Voda.

Camere urbane de afaceri

Planul Integrat de Dezvoltare Urbana propune si interventii menite sa revitalizeze activitatea economica si sa atraga noi investitori. "Un numar de cladiri istorice vor fi reconditionate pentru a deveni platforme business si incubatoare de afaceri. Se vor sprijini atat industriile creative moderne cat si revitalizarea mestesugurilor si a comertului in stil traditional prin reconditionarea fizica a locurilor cu traditie in domeniu sau crearea unor noi structuri, precum o Curte a Mestesugarilor", se arata in strategie.
Astfel de incubatoare de afaceri sunt proiectate pe Calea Victoriei, Piata de Flori George Cosbuc, Uranus sau pe Caderea Bastiliei.
Oprescu viseaza sa termine proiectele din PIDU in doi ani
"Proiectele din PIDU au o valoare de 200 milioane de euro. O parte dintre ele vor fi realizate cu fonduri europene. Proiectele vor fi terminate in doi ani", a declarat primarul general Sorin Oprescu dupa lansarea PIDU.
Arhitectul-sef al Capitalei este insa mai realist. "Aceasta este o strategie pe termen lung. Pana la sfarsitul anului viitor vor fi incepute o parte dintre aceste proiecte, iar in 5-6 ani vor fi terminate proiectele cele mai simple. Este vorba de traseele pietonale care presupun largirea trotuarelor, amenajarea scuarurilor si pietelor publice, dar si o parte dintre parcari", a declarat Gheorghe Patrascu, arhitect-sef al Capitalei.
Realizarea PIDU a revenit, in urma unui concurs de solutii, Asociatiei ASUB, un consortiu format din 14 companii: 9 birouri de arhitectura si urbanism - Re-Act Now Studio, DSBA, Space Syntax, Soare&Yokina arhitecti asociati, IGLOO Architecture, Studio Basar, Astil, Macarie O’looney architects, Republic of Architects si 5 companii de specialitate: Synergetics Corporation (finantari), DC Communication (comunicare /consultare), Polarh Design (studii istorice/restaurari), KVB Economic (mediu) si KXL (trafic).