Dupa succesul modelelor Logan berlina si Logan MCV, Dacia isi continua innoirea gamei cu un vehicul utilitar, Logan VAN. Modern, robust si economic, Logan VAN beneficiaza din plin de experienta grupului Renault in materie de vehicule utilitare. Logan VAN este dotat cu o capacitate de incarcare extrem de competitiva, de 800 kg, situata la cel mai bun nivel in segmentul furgonetelor. Printre variantele de motorizare disponibile pe Logan VAN figureaza si motorul 1.5 dCi, de origine Renault, o veritabila referinta in acest segment de piata. Marele atu al Logan VAN consta insa, in special, in pretul sau. Acest vehicul utilitar raspunde asteptarilor unei categorii largi de clienti care se afla in cautarea unui mijloc de transport cu o capacitate de incarcare cat mai mare, la cel mai bun pret.

Incepand de astazi, Logan VAN este disponibil in Romania si Bulgaria, urmand sa fie lansat si pe alte piete internationale, spre finalul anului 2007. Atuurile specifice gamei Logan sunt: conceptia robusta, motorizari moderne, siguranta, portiere originale, capacitate de incarcare remarcabila, o zona de incarcare simpla si practica. Asemeni celorlalte vehicule ale gamei Logan, modelul utilitar Logan VAN a fost dezvoltat pentru a raspunde unor conditii de utilizare variate si, adesea, severe. La interior, soferul va regasi aceeasi ambianta a postului de conducere si aceleasi comenzi existente pe versiunea break, Logan MCV. Plansa de bord, panourile portierelor, tapiteria, dau o impresie de soliditate si dovedesc o excelenta rezistenta la uzura in timp, ceea ce reprezinta parametri importanti pentru un vehicul utilitar. La exterior, dispozitivele de protectie sunt cele existente pe toate vehiculele Logan: protectia tablei prin injectia de ceara in cavitati, aplicarea unui chit de etanseitate pe imbinarile la exterior ale habitaclului sau protectie ranforsata in partea inferioara a caroseriei. Logan VAN este dotat cu bandouri de protectie a portierelor, inaugurate, deja, pe Logan MCV. De asemenea, suspensiile ridicate, garda la sol mai inalta decat media, scutul de protectie situat sub grupul moto-propulsor, se regasesc si pe Logan VAN. Totodata, Logan VAN este echipat cu doua motorizari pe benzina, 1.4 si 1.6 8 supape si o motorizare diesel 1.5 dCi, toate trei fiind deja verificate pe numeroase vehicule din gama Renault. Motorul de 1.4 litri dezvolta o putere de 55 kW (75 CP) la 5500 rot/min si ofera un cuplu de 112 Nm la 3 000 rot/min. Motorul de 1.6 litri afiseaza o putere de 64 kw (90CP) la 5 500 rot/min si un cuplu de 128 Nm la 3 000 rot/min. Aceste doua motorizari raspund perfect criteriilor de robustete si de usurinta a intretinerii care sunt imperative pentru vehiculele utilitare. Acestea se disting printr-un cuplu important la regim jos, disponibil pe o plaja larga de utilizare, de la 3 000 rot/min pana la 4 500 rot/min. In cazul fiecareia dintre aceste motorizari, primele trei rapoarte ale cutiei sunt scurte si privilegiaza demarajul si reprizele la viteza joasa sau atunci cand vehiculul este incarcat. Ultimele doua rapoarte privilegiaza consumul si acustica. Astfel, Logan VAN echipat cu motorul 1.4l 8 supape afiseaza un consum de 7,9 l/100 km in ciclu mixt. In plus, sistemul de franare a fost redimensionat pentru a lua in calcul capacitatea de incarcare a vehiculului. Astfel, toate versiunile Logan VAN sunt echipate cu discuri ventilate in fata si cu tamburi de 9'' pe spate. Versiunile dotate cu ABS dispun de un sistem Bosch 8.0 de ultima generatie cu repartitor electronic al fortei de franare EBV, care este disponibil si pe modelul Renault Megane II. In materie de siguranta pasiva, Logan VAN este dotat, in functie de versiune, cu airbag frontal sofer si, optional, cu airbag frontal pasager. Sistemul de retinere este compus din centuri de siguranta dotate cu 3 puncte de fixare. In paralel, Logan VAN beneficiaza de expertiza recunoscuta a ingineriei Renault in domeniul rezistentei la socuri si de disipare a energiei cinetice. In caz de soc frontal, amenajarea compartimentului motor favorizeaza imbinarea elementelor mecanice.

Conceptul Logan aplicat la Vehiculul Utilitar

Aparitia Logan VAN marcheaza innoirea completa a gamei Dacia, inclusiv in segmentul vehiculelor utilitare. Este vorba de al treilea vehicul al gamei Logan, gama care va numara 6 modele la orizontul Contractului Renault 2009. Logan VAN isi incepe de azi cariera comerciala in Romania si in Bulgaria, urmand ca din toamna anului 2007 sa fie disponibil si in restul Europei. Pe piata din Romania, Logan VAN inlocuieste in mod avantajos oferta Pick-Up a vechii game Dacia. Ca si celelalte modele dezvoltate in cadrul programului Logan, versiunea utilitara Logan VAN a fost conceputa tinand cont de conceptele "carry over" (reutilizarea solutiilor tehnice de la un proiect la altul) si "design to cost" (preponderenta notiunii de valoare pentru client in toate alegerile tehnice si conceptuale). Aceste doua principii permit realizarea de vehicule moderne la un pret extrem de atractiv. Logan VAN a beneficiat in egala masura de intreaga experienta a ingineriei Renault in materie de vehicule utilitare. Impactul industrial generat de introducerea Logan VAN pe liniile de fabricatie ale uzinei de la Mioveni a fost minim, avand in vedere ca uzina asambleaza deja versiunea Logan MCV. Valoarea totala a investitiilor asociate celor doua modele ("tichetul de intrare") se cifreaza la 154 de milioane de euro, din care 110 milioane de euro revin investitiilor industriale. Capacitatea de productie maxima estimata pentru Logan VAN este de 200 de vehicule pe zi. Logan VAN se prezinta drept unul dintre cele mai economice vehicule utilitare de pe piata, cu un excelent raport pret/capacitate de incarcare. Gama comerciala Logan VAN este simpla iar etajarea versiunilor este bine demarcata. In momentul lansarii, in Romania si Bulgaria sunt disponibile doua nivele de echipare. Primul nivel, "Logan", dispune de motorizarile 1.4 MPI si 1.5 dCi, ambele prezentand un cost scazut de utilizare, datorita consumului si costurilor de intretinere reduse. Al doilea nivel de echipare, intitulat "Pack Confort", ofera, pe langa motorizarile 1.4 MPI si 1.5 dCi, propulsorul pe benzina 1.6 MPI. Nivelul "Pack Confort" dispune in echiparea standard de directie asistata, inchidere centralizata a portierelor si airbag sofer.