Începând de ieri, Banca Comerciala Româna se prezinta, în peisajul bancar autohton, cu o noua identitate si atitudine, semn al integrarii în grupul Erste. Cu o sigla noua si sub logo-ul „Gândim la fel“, BCR pastreaza traditia si renumele dobândit, la care adauga valoarea brandului Erste. „Daca pâna acum schimbarile au avut loc doar în interiorul bancii, a sosit momentul ca aceste schimbari sa fie vazute si din exterior. Shimbarea celui mai important element de identificare al bancii, logo-ul, arata ca BCR paseste într-o noua era. Este mai mult decât o schimbare de litere si culori. Avem un nou logo, mai puternic si mai bun. Am dorit ca mai întâi sa transformam întregul sistem de functionare în ansamblul sau, astfel încât clientii sa simta îmbunatatirea la nivelul produselor si serviciilor, precum si atentia sporita, la standardele europene cu care sunt tratati“- declara Nicolae Danila, presedintele executiv al BCR. Inspirat de vremea ploioasa de la Bucuresti si de faptul ca participantii la eveniment au fost nevoiti sa se adaposteasca sub umbrelele oferite de banca, Andreas Treichl, presedintele Consiliului de Supraveghere al BCR, a încercat, plastic, sa explice semnificatia schimbarilor survenite. „Se spune ca o banca ofera clientilor umbrele când vremea este însorita, iar când ploua le cere înapoi. Noul BCR infirma aceasta perceptie si arata ca lucrurile stau invers, ca semn al manifestarii grijii si respectului fata de clientii nostri. Aceasta deoarece, desi suntem cu totii diferiti, totusi 'Gândim la fel'“. Cea mai importanta schimbare adusa de noul logo consta în alaturarea la BCR a literei rosii S. „S“ reprezinta un simbol traditional al bancilor de economii si al Erste Bank, dar si un element comun al tuturor subsidiarelor Grupului Erste. Punctul rosu de deasupra „S“ este un simbol pentru economisire si reprezinta o moneda intrând într-o cutie de economii.Investitiile imobiliare, în prim - plan Dincolo de operatiunea de rebranding, banca lanseaza pe piata o serie de noi produse si da semnalul accelerarii pe segmentul ipotecar, domeniu care va asigura o sursa importanta de profit o lunga perioada de timp, având în vedere procentul redus de intermediere bancara comparativ cu media europeana. Referindu-se la aceasta piata, Andreas Treichl a precizat: „Nu cred ca avem un bubble în România. Aceasta este o piata care se dezvolta foarte rapid. Preturile cresc, dar este o dezvoltare normala, si vor continua sa creasca“. Printre noile produse si servicii lansate ieri de noul BCR mentionam: centrele imobiliare retail - aceste centre sunt concepute, asa cum anunta oficialii bancii, pentru a deveni punctul de referinta al pietei bancare românesti, pentru finantarea investitiilor imobiliare ale persoanelor fizice; o relansare a designului întregului portofoliu de carduri; pachete de produse si servicii asociate contului curent care vor fi lansate în a doua parte a acestei luni - noul cont curent va fi pus în valoare prin asocierea cu alte produse si servicii ale bancii, precum carduri de debit si credit, interogari de sold si retrageri gratuite de numerar la ATM, tranzactii on line sau la telefon, diverse plati etc.; un nou Centru de Contact BCR prin intermediul caruia clientii vor avea posibilitatea sa efectueze multiple operatii si sa beneficieze de asistenta specializata prin intermediul telefonului si prin e-mail; un nou portal web prin care clientii pot solicita on line carduri si credite, având acces în timp real la informatii referitoare la întreaga gama de servicii BCR.Potrivit lui Teichl, noile schimbari vor permite BCR sa atinga în acest an tinta propusa de profit estimata la 1, 33 miliarde de lei si sa depaseasca pragul de patru milioane de clienti pe segmentul retail, fata de 3,3 milioane în prezent. BCR, membra a grupului Erste, gestioneaza în prezent active de peste 16 miliarde de euro, fiind cea mai importanta institutie bancara din România, care are peste 520 de sucursale si agentii în întreaga tara, în majoritatea oraselor cu peste 10.000 de locuitori.