Afacerile cu potential de poluare se regrupeaza în afara Craiovei, în zone nerezidentiale. Colosii industriali care nu se pot reloca vor cheltui enorm pentru mediu. Tot mai multe afaceri s-au orientat, în ultimii doi ani, catre spatii din afara orasului. Business-urile cu planuri de afaceri pe termen mediu si lung iau în calcul posibilitatea de a reduce semnificativ cheltuielile de mediu, dar, în acelasi timp, trebuie sa respecte si legislatia în vigoare. Din aceste considerente, si nu numai, este mai avantajos ca activitatea industriala sa se desfasoare în afara zonelor rezidentiale. În aglomerarea urbana în care locuim, nu numai lipsa spatiilor de productie împinge fabricile pe lânga comunele din jurul Craiovei, ci si normele europene de mediu. Primii pasi i-au facut dealerii auto, care si-au mutat service-urile si showroom-urile la marginea orasului, fie pe bulevardul Râului, fie la iesirea spre Cârcea. Alt exemplu poate fi cel al firmei Ford, care a solicitat ca zona unde se afla acum fabrica Daewoo sa fie declarata zona industriala, pentru a nu se mai construi locuinte, din aceleasi considerente de poluare fonica. În fabrica se va lucra în trei schimburi, iar zgomotul produs de mijloacele de transport din zona ar fi de preferat sa nu deranjeze localnicii. Alte fabrici sunt la marginea orasului, pentru ca acolo au fost stabilite zonele industriale cu ani în urma. "Exista acte normative care obliga ca activitatea industriala sa fie în afara oraselor. Separarea zonei industriale de cea rezidentiala a devenit foarte importanta, din cauza poluarii: zgomot si vibratii", a declarat directoarea Agentiei Regionale pentru Protectia Mediului (ARPM), Monica Mateescu.  
Decibelii îsi fac de cap  Normele europene de respectare a unor valori maxime de zgomot sunt foarte clare si trebuie aplicate si în maximum cinci ani. Firmele care nu se încadreaza sunt nevoite sa puna fonduri bune deoparte pentru a se conforma. Monica Mateescu a afirmat ca exista norme diferite de mediu, mai exact, de poluare fonica, pentru zonele rezidentiale si pentru cele industriale. Potrivit autoritatilor locale, în partea locuita a municipiului norma maxima admisa pe timpul zilei este de 50 de decibeli (dB), iar în zona industriala, de 65 dB. Noaptea, limita maxima este de 25 dB în zonele locuite si de 50 dB în cele industriale. "Tot ce înseamna activitate de productie ar trebui sa fie amplasata la distanta de zonele rezidentiale: spalatoriile auto care nu-si antifoneaza peretii si orice alte unitati aflate în aceeasi situatie. În urmatorii cinci ani, limita de zgomot trebuie redusa din oras", a mai spus sefa ARPM. 
Harta de zgomot a Craiovei România, în calitate de membru UE, are obligatia de a transpune si implementa Directiva nr. 2002/49/EC privind evaluarea si gestionarea zgomotului ambiental. Pe plan intern, în baza HG nr. 321/2005 modificata si completata cu HG nr. 674/2007, aglomerarile urbane cu peste 250.000 de locuitori (deci si Craiova) au avut termen pâna anul trecut sa întocmeasca hartile strategice de zgomot, pe zi si noapte, pe zone rezidentiale si industriale. Legislatia amintita mai da termene pentru elaborarea unor planuri de actiune, pe baza hartilor de mediu. Aceste planificari trebuie sa contina strategii pe termen lung (planificarea traficului rutier, masuri de reducere a zgomotului acolo unde decibelii sunt peste limitele admise). "Primaria are termen pâna în iulie anul acesta sa întocmeasca planul de masuri, de actiune, pe baza hartii de zgomot întocmite anul trecut. Suntem în faza de licitatie, iar solutiile de reducere a zgomotului le da specialistul, firma care câstiga licitatia. Pentru acest plan de actiuni au fost alocati 670.000 de lei", a spus specialistul pe probleme de mediu din cadrul Primariei Craiova, Catalin Popa. Harta de zgomot a Craiovei - publicata si pe site-ul primariei - arata ca zonele industriale sunt cele mai poluante din punct de vedere fonic atât ziua, cât si noaptea. La baza întocmirii hartii de zgomot au stat datele preluate de la autoritatile locale de mediu, care au masurat intensitatea decibelilor si a vibratiilor. Conform hartii de zgomot industrial, cei mai multi decibeli sunt concentrati în zona combinatului chimic Doljchim si a CET-urilor, în zona bulevardului Decebal, unde sunt aglomerati cei mai mari "actori" industriali ai Craiovei (Electroputere, Popeci Utilaj Greu, Masini Agricole si Tractoare etc.), precum si la Daewoo. În aceste portiuni din oras, autoritatile de mediu au înregistrat si peste 80 dB. În ceea ce priveste traficul rutier, pe timpul zilei, zgomotul cel mai mare se înregistreaza în jurul liniei de tramvai.
Panouri gigantice Colosii industriali amintiti mai sus nu au cum sa se mute în afara orasului. Pentru ei ar fi o gluma sa-si disloce activitatea din zona urbana. Acestia pot doar sa investeasca în depoluare. Aici intervin autoritatile, care trebuie sa gaseasca masuri pâna la vara. "Firmele prefera ca, în loc sa plateasca sume mari de mediu, sa se relocheze catre marginea orasului. În unele cazuri, acest lucru nu este posibil. Fabricile de pe bulevardul Decebal nu se pot muta. Una dintre masurile pe care le va propune firma experta ce va câstiga licitatia ar fi ca în zona sa fie montate panouri gigantice de redirectionare a poluarii fonice. Acestea ar putea tine zgomotul în interiorul fabricii. Asa exista în Austria, de exemplu.
Alta masura ar fi sa-si modifice programele de mediu si sa tina cont si de diminuarea zgomotului", a precizat specialistul din Primaria Craiova. Directorul general al Electroputere, Cornel Mondea, a afirmat ca uzina se va conforma la tot ceea ce solicita autoritatile de mediu: "Exista un program de investitii de mediu si tehnologice. Printre masurile pe care le vom lua pe partea de mediu se numara si cele de reducere a zgomotului. Vom face tot ce ne cere Garda de Mediu. Fabricile care se înfiinteaza la iesirile din oras fac asta si din considerente de spatiu, dar si de cheltuieli de mediu".