Unii producatori de autovehicule sau reprezentantii acestora din Craiova incearca sa intre pe piata masinilor second hand, oferind cumparatorilor posibilitatea sa aleaga intre un autoturism nou si unul folosit.

Conform datelor Serviciului Public Comunitar Regim Permise si Inmatriculari Dolj, de la 1 aprilie 2006 si pana in prezent, in judet au intrat peste 10.000 de masini. Daca in luna aprilie a anului trecut in Dolj erau inmatriculate 105.789 de autovehicule, in prezent sunt la 116.024. Multe dintre masinile inmatriculate in judetul nostru in ultimul an au fost la mana a doua, cererea fiind destul de mare pentru acest segment, lucru cunoscut si de producatorii de autovehicule sau de reprezentantii lor. "Este cunoscut faptul ca masinile second se vand mai bine decat cele noi, cel putin la nivelul judetului Dolj", a declarat Dumitru Scarlatescu, directorul Redac Craiova, concesionar Dacia si Renault.Reprezentantii producatorilor de autovehicule au inceput sa-si diversifice oferta, comercializand si autovehicule second, in anumite conditii insa.

Sistemul pay-back, la inceputRedac Craiova a introdus sistemul pay-back de cateva luni, fiind si singura societate care comercializeaza si autovehicule second, alte marci decat cele noi. Reprezentantii Redac Craiova spun ca acest sistem este la inceput si are avantajele si dezavantajele lui. "Noi am introdus acest sistem de vanzari de cateva luni si nu putem trage, deocamdata o concluzie despre cat de eficient este. Exista cumparatori si pentru masinile second, acestia fiind atrasi de pretul mai mic, insa pentru noi nu este profitabil, pentru ca, de cele mai multe ori, blocam banii", a mai spus Dumitru Scarlatescu. Redac Craiova are spre vanzare atat autovehicule Dacia sau Renault, cat si alte marci, care nu se gasesc in oferta de masini noi a societatii.Alta societate care foloseste sistemul pay-back este Automonza Craiova, dealer Fiat, Alfa Romeo, Masserati, SsangYong si altele. Spre deosebire de Redac, aici sunt acceptate numai autovehiculele achizitionate in leasing prin Automonza. "In general, in sistemul pay-back intra clientii care au cumparat de la noi un autovehicul in leasing si vor sa-si achizitioneze o masina noua. Sistemul functioneaza si inregistram o cerere foarte mare la autoutilitare, mai exact la Ducato si Doblo", a declarat Magda Varzaru, reprezentanta Automonza Craiova.
Avantaje si dezavantajeConform dealerilor si reprezentantilor producatorilor de autovehicule, cumparatorul este atras de oferta second datorita pretului mai mic decat al masinilor noi. Alt avantaj este acela ca, la cumpararea unui autovehicul second de la un dealer, acesta are taxele platite. De asemenea, cumparatorii au mai mare incredere intr-un autoturism cumparat de la un dealer sau de la un reprezentant autorizat al unui producator decat intr-unul achizitionat din targ.La Redac Craiova se poate achizitiona un autovehicul cu sume cuprinse intre 4.000 si 25.000 de euro, in functie de dotari, vechime, kilometri parcursi si starea respectivei masini. Pretul unui Logan variaza intre 5.000 si 8.000 de euro, in conditiile in care un Logan nou costa intre 6.400 si 11.200 de euro, in functie de model, motorizare si dotari. Conform directorului Dumitru Scarlatescu, exista si posibilitatea ca o masina second scoasa la vanzare sa fie mai scumpa decat una noua, daca acela care a vandut-o i-a adus imbunatatiri. La Automonza Craiova, pretul unui autovehicul nou fata de unul second poate varia cu pana la 5.000 de euro. Daca pretul CIP al unui Ducato este in jur de 17.000 de euro, acesta poate costa in oferta second pana la 12.000 de euro. Un dezavantaj al sistemului pay-back este faptul ca pretul unei masini este mai mare cu cateva sute de euro decat cel al pietei.