Ministerul Transporturilor doreste sa renunte la negocierile derulate pentru constructia autostrazii Bucuresti-Brasov in parteneriat public privat, sustinand ca proiectul va fi initiat dupa 2007, cu fonduri europene, potrivit Asociatiei Romane a Antreprenorilor de Constructii (ARACO).
“Am discutat cu ministrul Transporturilor, Gheorghe Dobre, si mi-a spus ca in acest moment parteneriatul public privat nu mai intereseaza, pentru ca dupa cativa ani vor veni multe fonduri europene, iar autostrada va fi construita gratis pentru Romania, ceea ce reprezinta o conceptie gresita, dupa parerea noastra“, a declarat Alexandru Dobre, membru in Consiliul Director al ARACO si fost presedinte al asociatiei.
Reprezentantii ARACO apreciaza ca autostrada Bucuresti-Brasov reprezinta “prioritatea numarul unu“ in domeniul infrastructurii, iar lucrarile ar trebui sa inceapa in acest an, fiind de altfel si singurul traseu care indeplineste conditiile de trafic pentru o autostrada, cu o medie zilnica de 25.000 de vehicule si chiar 50.000 de vehicule in perioada de varf.
In plus, mai precizeaza oficialii asociatiei, constructia autostrazii ar aduce utilizatorilor economii de aproape 200 de milioane de euro pe an. Potrivit ARACO, finantarea proiectului in sistem de concesiune in parteriat public privat este extrem de avantajoasa, existand deja un consortiu bancar interesat sa aloce credite investitorilor, fara garantii de stat si fara participarea statului la finantare. (D.E.)