Pentru cei mai multi întreprinzatori, banii necesari investitiei initiale într-o afacere sunt o mare problema. Unele afaceri necesita însa sume foarte mici, cum este cazul MLM-ului.Multi Level Marketing-ul (MLM) sau asa-numitul marketing în retea ori în sistem etajat (piramidal) nu este nici pe departe o afacere clasica. Fiind considerata de multi economisti "afacerea viitorului", ea este, fara îndoiala, unul dintre cele mai controversate si mediatizate sisteme de marketing din lume. Acesta permite obtinerea banilor datorita efectului multiplicarii în retea si muncii în echipa. "O structura MLM de distribuitori independenti ai produselor unei companii nationale sau multinationale se prezinta astfel: distribuitorul X coopteaza persoanele Y si Z sa promoveze pe piata produsele sau serviciile companiei", noteaza www.afaceri-online.net.  
De unde vin banii  Din momentul în care au devenit la rândul lor distribuitori, Y si Z pot obtine profit fie printr-o activitate de marketing/vânzare de produse, fie prin cooptarea directa în sistem a unui cerc de persoane considerate capabile sa extinda la rândul lor afacerea prin propriile filiere si strategii de piata. "Nu de putine ori se abordeaza ambele optiuni. Fiecare participant la o afacere MLM încaseaza comisioane din rulajul de produse înregistrat atât din vânzarile personale, cât si la nivelul întregii retele de colaboratori (directi si indirecti) pe care a creat-o", mai noteaza www.afaceri-online.net.  
Cele mai cunoscute afaceri de tip MLM Printre cele mai de succes afaceri de tip MLM se numara Amway, Avon Cosmetics, California Fitness, Forever Living Products, Hemel Cosmetics, Herba Life, LifeCare, Metabond, Oriflame Cosmetics, Zepter. "Succesul si eficienta MLM se bazeaza tocmai pe eliminarea concurentei si promovarea cooperarii", noteaza www.mlmonline.ro. E însa nevoie de timp, munca si perseverenta. 
Strategie originala Acest tip de afacere a devenit puternic printr-o strategie originala potrivit careia se elimina lantul de intermediari (importator, angrosist, distribuitor regional, distribuitor local, transportatori) si costurile aditionale desfasurarii unei afaceri clasice (depozitarea, salariile vânzatorilor). Si costurile cu campaniile publicitare au fost eliminate, publicitatea facându-se prin distribuitori ce provin din diverse medii sociale si profesionale: muncitori, profesori, doctori, ingineri, avocati, oameni de vânzari, oameni de afaceri etc. 
Secretul profitabilitatii Alt element esential pentru profitabilitate este acela ca sistemul în care va înscrieti sa vehiculeze produse cautate si de calitate. "Nu data de patrundere pe piata este importanta, ci existenta unor arii geografice în care afacerea se afla în prezent în dezvoltare sau nu exista deloc", mai noteaza www.afaceri-online.net. Alta conditie pentru a prospera într-o afacere MLM este ca firma sa ofere seriozitate maxima în respectarea angajamentelor de recompensare a membrilor, livrarea la termen a produselor, existenta unor materiale profesionale de instruire. În plus, în cadrul companiei trebuie sa existe manageri talentati si energici, care sa reuseasca sa ridice performantele grupului prin cultivarea unor calitati precum "initiativa, implicarea, adaptabilitatea, întelegerea nevoilor, capacitatea de a exercita influenta, discernamântul, empatia, siguranta de sine, puterea de a-i provoca pe altii". 
Reusita sta în modul si capacitatea de abordare 
Persoanele care se implica într-o astfel de afacere trebuie sa aiba sau sa îsi cultive "talentul de a lucra cu oamenii (atât cu propria echipa, cât si cu simplii consumatori), care, prin dorinta lor de a avea succes, învata din greseli, se instruiesc în permanenta si merg mai departe cu orice pret", precizeaza www.afaceri-online.net.