Ion Jercan, directorul Departamentului Transporturi Navale din cadrul Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, si-a depus demisia din aceasta functie incepand cu data de 3 ianuarie a.c., au declarat pentru "Replica” oficiali ai MCTC. Desi sursele aratate nu au precizat care este motivatia acestui gest, operatiunile dubioase orchestrate de-a lungul anilor si in special in perioada mandatului detinut la Ministerul Transporturilor de Jercan, cunoscut si sub numele de "Jeje” (pseudonimul pe care il folosea inainte 1989 in calitate de turnator al Securitatii) sunt argumente suficiente pentru ca un individ cu atatea "bube” in cap sa incerce sa spele putina in momentul in care protectia ministeriala de care s-a bucurat pana acum a disparut odata cu transferul de putere. Este vorba despre numeroase afaceri necurate pe care Jeje le-a patronat din fotoliul de inalt functionar ministerial. Una dintre cele mai substantiale ilegalitati comise de Jercan in ultima perioada este afacerea Antigon prezentata publicului in exclusivitate de cotidianul "Replica”. Reamintim aici pe scurt doar faptul ca verosul oficial al Ministerului Transporturilor si-a infiintat o firma de transporturi navale botezata Antigon Shipping SRL.

Contributie serioasa la distrugerea flotei maritime comerciale a Romaniei

De fapt firma cu pricina, infiintata in 1997 are ca asociati doua persoane folosite drept paravan si fara vreo importanta reala in managementul societatii, precum si pe Gheorghe Jercan, fratele fostului informator al baietilor cu "ochi albastri”. Amplasat intr-un banal apartament al unui bloc de pe strada Traian din municipiul Constanta, firma Antigon, condusa in realitate chiar de Ion Jercan a "reusit” gratie traficului de influenta practicat de patronului sau ministerial sa puna mana pe un contract important de transport a jumatate de milion tone de bauxita pentru uzina de alumina din Tulcea. Pe langa aceasta "performanta”, firma de apartament a lui Jeje a beneficiat si de inchirierea de catre CNFR Navrom Galati (cel mai mare armator fluvial din Romania) a 12 barje si a unui impingator, contract semnat in mod evident la presiunea directorului Departamentului Transporturi Navale, cu toate ca o astfel de cedare a mijloacelor de transport fluviale, ii provoaca Navrom-ului un prejudiciu considerabil prin concurenta facuta cu propriile nave de Antigon SRL. Daca mai adaugam la acestea si scandalul Navcom prin care o companie maritima de stat a fost devalizata si transferata in proprietatea mafiei arabe prin complicitatea lui Jeje, precum si contributia esentiala a directorului demisionar la distrugerea flotei maritime comerciale a Romaniei, se poate contura cu destula exactitate cariera profesionala a unuia dintre cele mai dubioase personaje care au bantuit istoria postdecembrista a shipping-ului si a afacerilor portuare autohtone.