Fima Euroconstruct, care apartine patronilor Golden Blitz, a cA¢stigat licitatia organizata pentru repararea unei portiuni din autostrada Bucuresti -Pitesti. Aceasta desi concurenta a cerut o suma de doua ori mai mica pentru reabilitarea autostrazii.

Licitatia organizata pentru atribuirea contractului de reparatie a autostrazii Bucuresti - Pitesti a fost cA¢stigata de consortiul format din firmele PA&Co International, in asociere cu Euroconstruct Trading a€™98 si Search Corporation. Firma Eurocontruct Trading a€™98 apartine patronilor restaurantului Golden Blitz, Dan Besciu si Sorin Vulpescu. Acestia l-au avut ca asociat pe Dorin Cocos, sotul Elenei Udrea. Desi caietul de sarcini pentru aceasta licitatie a fost cumparat de 17 firme, doar doua au facut oferte Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului (MTCT). Cealalta parte ofertanta care a pierdut licitatia este formata din firma austriaca Alpine Mayreder, in asociere cu Alpine si Consilier Construct. Acestia s-au angajat, la fel ca si cA¢stigatorii, sa realizeze lucrarea in cinci luni. Mai mult, in timp ce asociatia formata din Euroconstruct executa lucrarea pentru 30 de milioane de euro, Alpine inaintase o suma de doua ori mai mica, adica de 15 milioane de euro. Astfel, consortiul de firme care a pierdut contesta decizia luata de MTCT.
Explicatia ministerului
A§n replica, reprezentantii MTCT sustin ca decizia a fost una corecta. AŸi asta pentru ca grupul de firme Alpine nu a dovedit ca detine toate utilajele, echipamentele, mijloacele de productie si de transport necesare. A§n schimb, acestea au prezentat acorduri de subcontractare cu diferite societati, desi caietul de sarcini prevede ca echipamentele sa fie in proprietatea ofertantilor. De asemenea, reprezentantii ministerului au mai spus ca acestia din urma nu au prezentat o solutie tehnica pentru racordarea sistemului rutier vechi cu cel nou. Totodata, SC Consilier Construct, membru al acestui grup, nu a dovedit ca are experienta necesara unui proiectant.
Portiunea din autostrada ce urmeaza a fi reparata este cuprinsa intre kilometrii 23 si 46. Firma Euroconstruct a mai executat anul trecut lucrari de reparatie la aceasta autostrada pe suprafata cuprinsa intre kilometrii 70-90.
Asfaltari nereusite
Reconstructia in totalitate a autostrazii Bucuresti-Pitesti de catre grupul italian Federeci Astaldi Todini nu a fost in conformitate cu parametrii impusi in caietul de sarcini, se arata intr-un raport al Curtii de Conturi Europene.
Banii pentru reconstructie provin de la bugetul de stat si Banca Europeana de Reconstructie si Dezvoltare (BERD). Reamintim ca Autostrada Bucuresti - Pitesti a inceput sa fie folosita din 1973. Aceasta a fost moderni-zata in 1980, in 1995 si reconstruita intre 1998- 2000.