La Salonul Auto de la Frankfurt din toamna, Toyota va prezenta un autoturism din clasa mini pentru piata europeana, informeaza site-ul www.informatiiauto.ro. Noul model va avea dimensiuni apropiate de cele ale modelului smart ForTwo.Este posibil ca automobilul sa împrumute caracteristici de la conceptul Endo proiectat pentru Toyota de studiourile de design europene ale Toyota, având doua locuri în fata si un loc pentru un copil în spate. Potrivit unei surse apropiate companiei, noul mini va fi lansat pe piata europeana la mijlocul anului 2008.Toyota se extinde pe piata europeana în special pe segmentul compact, unde a marit productia modelelor Yaris si Aygo, pentru a face fata cererii în crestere. Productia modelului Toyota Yaris a crescut în ultimele 12 luni de la 59.445 de unitati la 73.877 de unitati pe an, iar productia micutului Aygo a crescut de la 27.527 de unitati la 30.109 unitati anual.De asemenea, se zvoneste ca Toyota planuieste sa intre pe piata auto low-cost cu un model care va avea un pret mai mic decât Dacia Logan.Audi Q5, testat sub camuflajNoul Audi Q5, prezentat sub forma conceptului Audi Coupe Quattro la salonul Auto de la Shanghai, a fost surprins în timpul unor teste, în Germania. În ciuda camuflajului, s-au distins forma caroseriei si dimensiunile noului SUV.Audi Q5 va fi rivalul lui X3 de la BMW si viitorul GLK de la Mercedes si va fi construit la fabrica din Ingolstadt, Germania. Audi a investit peste 300 de milioane de euro pentru producerea noului Audi Q5 si pentru a tine 1.700 de angajati. Platforma va fi aceeasi ca la A5 si viitorul A4, iar constructia de serie va demara în 2008. Aceasta platforma va face posibil ca Audi sa ofere o gama larga de motoare, printre care se numara cele pe benzina FSI cu patru si sase cilindri si motoarele diesel, cu celebrele 2.0 TDI si 3.0 V6 TDI. Este posibil ca sub capota sa fie si motorul 4.2 V8 la versiunea S-line. Toate versiunile de Q5 vor fi echipate cu un update al sistemului „quatro all-wheel-drive“, cu o cutie de viteze cu sase trepte manuala si cu sapte trepte automata DSG. Se asteapta ca Q5 sa vina echipat cu suspensii ajustabile pe aer si un control în mediul off road. Spre deosebire de Q7, la Q5 se va renunta la al treilea rând de scaune si va avea doar cinci locuri.Volkswagen prezinta noul propulsor 1.4 TSILa „International Motor Symposium“ din Viena, VW a prezentat noul motor turbo pe benzina de 1.4 litri cu injectie directa de combustibil TSI. Noul motor va echipa din 2008 Polo, Golf si Touran, dezvoltând 122 CP si 200 Nm. Aceleasi performante le are si motorul de 1.600 cmc (4 cilindri) aspirat normal cu injectie directa de combustibil. Noul propulsor este construit pe seria de succes Twincharger, motoare ce au fost folosite pe modelele Golf si Touran, celebrele 1.4 TSI cu 170, respectiv 140 CP.La acest show din Viena, Volkswagen a prezentat si noua cutie de viteze cu sapte trepte DSG, numita DQ200, conceputa pentru a dezvolta un cuplu de pâna la 200 Nm, total diferita de predecesoarea sa, DQ250 cu sase trepte. Relatia dintre noul motor turbo 1.400 cmc si cutia cu sapte trepte de viteze DSG (DQ 200) este menita sa îi ofere modelului Golf performante de top si un consum mediu de combustibil de 5,8 litri/100 km.(Rubrica realizata cu materiale preluate de pe www.informatiiauto.ro)