Metro Cash&Carry a implinit anul acesta zece ani de cand a deschis primul centru de distributie in Romania si cinci ani de cand are reprezentare in Craiova. "Chiar daca a aparut concurenta, cifra de afaceri a magazinului din Craiova a cunoscut cresteri de la an la an", a declarat ieri Mihai Mirescu, noul director al Metro Craiova, la o conferinta de presa.
In zece ani de activitate in Romania, Metro Cash&Carry a deschis 23 de magazine, in perioada 2001-2004, ritmul de dezvoltare fiind de aproximativ patru magazine pe an.
Oficialii Metro au declarat ca in perioada imediat urmatoare Craiova nu intentioneaza sa deschida un nou magazin Metro in Craiova. "Avem mai multe magazine in zone care s-au dezvoltat foarte mult. Piata dicteaza. Deocamdata deschiderea unui nou Metro in Craiova nu e in planul nostru", a declarat Delia Nica, head of Corporate Communication Romania and Moldova.
Compania este insa interesata de potentiale colaboratori cu producatorii si fermierii din zona de a deveni furnizori nationali pentru intreaga retea Metro Romania, mai ales ca strategia magazinului presupune ca 80-90% din produsele din magazin sa provina de pe piata romaneasca. Acestea trebuie insa sa corespunda normelor de calitate in vigoare.
In 2005, Metro a platit taxe cat 18,61% din fondul total de pensii
De fapt, potrivit oficialilor Metro Cash&Carry, 2006 a fost un an de consolidare, nu de expansiune teritoriala. In 2005, in timp ce vanzarile sale au crescut cu 6,2%, depasind 28 de miliarde de euro, EBIT (profit inainte de dobanzi si impozite) a crescut cu mai mult de 5% si a trecut pentru prima oara pragul de un miliard de euro (1,01 miliarde de euro). Daca ar fi folosite pentru plata pensiilor, taxele platite de Metro in 2005 (69 de milioane de euro) ar reprezenta 18,61% din fondul total de pensii", a declarat Delia Nica.