Relatiile publice (RP sau PR), marketingul si publicitatea sunt domenii care le fac cu ochiul multor tineri in ziua de azi. Unul dintre motive este si faptul ca, in cele mai multe cazuri, salariul este destul de atragator, iar de monotonie nici nu poate fi vorba.
Cand vorbim despre o agentie de publicitate, in general, avem de-a face cu mai multe departamente ce se implica in procesul de publicitate platita: serviciul clienti/administrare cheltuieli, cercetare si planificare, creativitate (Copywriter) si media (Media Planner, Media Seller/Broadcast Buyer). Functia de marketing manager este inclusa in cadrul departamentului de cercetare si planificare. Persoana incadrata intr-o astfel de functie este responsabila pentru buna functionare a activitatii de marketing, care include reclama platita, promotii, bugete si tot ceea ce tine de promovarea unui serviciu. Detaliat, maketing managerul se ocupa cu planificarea si coordonarea de programe cuprinzatoare si diversificate de marketing care sa includa dezvoltarea si implementarea unor programe publicitare, activitati promotionale, evenimente de promovare. La acestea se adauga analizarea, planificarea si coordonarea programelor de vanzare, completate de identificarea si coordonarea serviciilor si programelor de marketing. In plus, marketing managerul este cel care conduce studiile demografice sau pe cele de marketing pentru identificarea curentelor si pentru maximizarea eficacitatii eforturilor, dar si pentru cercetarea pietelor targhetate - evalueaza strategiile de marketing pentru a identifica potentialii consumatori de produse sau servicii. Fisa postului unui marketing manager mai cuprinde, potrivit specialistilor din domeniu, identificarea si stabilirea unor surse noi de finantare, recomandarea politicilor convenabile si potrivite referitoare la pret, promotie, produs, evaluari de marketing si planuri de marketing, precum si realizarea raporturilor si analizelor privitoare la progresele realizate, curente nefavorabile.
Calitatile necesare unui marketing manager
Inainte de a opta pentru o cariera in acest domeniu ar trebui insa sa stiti ca in functia de marketing manager puteti intampina si unele dificultati: "termenele-limita", " coordonarea mai multor proiecte in acelasi timp", "obligativitatea orelor suplimentare, cateodata chiar in week-end", precum si "persoane frustrante si stresante cu care au uneori de-a face". Drept urmare, pentru a o ocupa un post de marketing manager e nevoie de o serie de calitati precum: comunicativitate, sociabilitate, simt de organizare, capacitate de analiza si sinteza, rabdare, hotarare, energie, intuitie, rapiditate in gandire si luarea deciziilor, imaginatie, flexibilitate, prezenta de spirit, disponibilitate la program prelungit si adaptabilitate.
Sfarsitul anului, sezonul de varf pentru angajari in departamentul de marketing
Potrivit site-ului www.eva.ro, pentru a ocupa o pozitie de marketing manager pentru o firma internationala, candidatul trebuie sa fi trecut prin pozitiile de Product Manager sau Brand Manager la o firma cu o cultura organizationala solida.
Potrivit specialistilor, sezonul de varf pentru angajari in aceasta zona este perioada septembrie - decembrie a fiecarui an. Acestia sustin ca un profesionist isi gaseste de lucru mult mai usor decat concurentii lui si in celelalte perioade din an. "Din experienta noastra, numarul mediu de posturi de marketing scoase pe piata de firmele medii si mari serioase din Bucuresti este de 30-40 pozitii/luna, cu un salariu de 500-900 de dolari net pe luna", a declarat Gabriel Branzei pentru www.eva.ro.