Lipsa infrastructurii si promovarea slaba a turismului romanesc in strainatate reprezinta principalele probleme ale acestui sector, a declarat vicepresedintele Camerei de Comert si Industrie a Romaniei, Jose Iacobescu. "Din evaluarea sectoriala a industriei de turism reiese ca principalele probleme constau in obstacolele intampinate de operatorii de turism, nemultumirea clientilor in ceea ce priveste acordarea unor servicii de proasta calitate la preturi mari si infrastructura deficitara, precum si slaba promovare a turismului romanesc in strainatate", a spus Iacobescu. El a aratat ca trebuie dezvoltata o strategie pe termen lung in domeniul turismului, iar statul ar putea acorda ajutor in privinta infrastructurii, a promovarii si a unor facilitati fiscale "inteligente". "Turismul romanesc ar putea fi relansat in special prin intermediul fondurilor structurale europene, dispuse pe trei directii, respectiv promovare, dezvoltare turistica si dezvoltare rurala", a aratat Iacobescu. Segmentul de promovare va beneficia de fonduri de 150 de milioane de euro, pentru sectorul de dezvoltare turistica vor fi alocate 570 de milioane de euro, in timp ce fondurile europene pentru dezvoltarea rurala vor cumula 2,2 miliarde de euro. Industria turismului a contribuit anul trecut cu 1,9% la produsul intern brut, ponderea fiind estimata sa creasca in urmatorii ani la 6,7%, potrivit datelor prezentate de director general al Directiei Europa in cadrul Ministerului pentru IMM-uri, Comert, Turism si Profesii Liberale, Mircea Toader. (D.E.)