Comisia Tehnica de Urbanism din cadrul Primariei Capitalei si-a dat acordul pentru construirea unui mall si a unei parcari subterane sub spatiul din spatele Salii Palatului. Autorii planului urbanistic sustin ca traficul din zona nu va fi afectat de aparitia spatiilor comerciale subterane. Urmeaza ca proiectul sa primeasca si celelalte aprobari.
Concret, Comisia a aprobat la inceputul lunii mai un Plan Urbanistic Zonal realizat de compania Imobiliara Nord-Est, care prevede construirea sub spatiul verde din spatele Salii Palatului a unui parcaj de 1859 de locuri de parcare, 5.000 de metri patrati de spatii comerciale si extinderea Salii Palatului in subteran. Parcajele si spatiile comerciale vor fi construite pe patru nivele in subteran, dintre care primul nivel va fi ocupat de spatiile comerciale.
Parcajul urmeaza sa se construiasca in parteneriat public-privat. Autoritatea publica vine cu terenul, iar firma privata construieste parcajul si spatiile comerciale si le exploateaza. Teoretic, desi parcajul ar trebui sa fie public, si deci sa poata fi folosit de riverani si de cei care vin la Sala Palatului, la spectacole, el va fi ocupat insa in cea mai mare parte de masinile care vor veni la mall.
Primaria Capitalei are de gand sa faca in acel spatiu subteran de langa Sala Palatului acelasi lucru: "Noi nu stim nimic de firma imobiliara Nord-Est, dar vom scoate in curand la licitatie cele 18 parcaje subterane ca sa le realizam in parteneriat public privat. Realizarea unui astfel de parcaj, de 2.000 de locuri, costa 50-60 de milioane de euro. Primaria nu are atatia bani", a declarat Ion Dedu, directorul Directiei de Transporturi, Drumuri si Sistematizarea Circulatiei din cadrul Primariei Capitalei.