Compania Nationala Administratia Porturilor Maritime SA Constanta (CN APMC) asteapta aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli pentru definitivarea programului de investitii, au declarat pentru "Replica" oficialii acestei companii. Astfel, pe langa proiectul celui de-al II-lea pod rutier peste Canalul Dunare-Marea Neagra in zona ecluzei Agigea se numara si finalizarea digului de larg in Portul Constanta, precum si dezvoltarea capacitatii feroviare in sectorul fluvio-maritim al Portului Constanta. Valoarea estimata a proiectului se ridica la 122 milioane de euro, sursele de finantare ale investitiei fiind Fondul European Regional de Dezvoltare, in proportie de 69,25%, si bugetul statului in proportie de 31,75% prin Programul Operational Sectorial - Transporturi pentru perioada 2007-2013. "Valoarea proiectului depaseste 50. 000. 000 euro, fiind considerat un proiect major, pentru care cererea de finantare necesita aprobarea Comisiei Europene", au specificat specialistii Administratiei Porturilor Maritime. Atat studiul de fezabilitate, cat si proiectul tehnic au fost elaborate de SC IPTANA SA Bucuresti, au precizat aceleasi surse. "Cererea de finantare a fost transmisa la Autoritatea de Management (AM)- Ministerul Transporturilor si Infrastructurii in iulie 2008. Dupa aprobarea autoritatii, a fost transmisa la Comisia Europeana. La ora actuala se asteapta decizia de aprobare a proiectului din partea Comisiei Europene", au mai afirmat reprezentantii CN APMC. Cel de-al doilea proiect vizeaza dezvoltarea capacitatii feroviare in sectorul fluvio-maritim al Portului Constanta si are o valoare estimata de 15 milioane de euro. Ca si in cazul proiectelor pentru podul rutier si cel ce vizeaza finalizarea digului de larg, are ca surse de finantare tot Fondul European Regional de Dezvoltare in proportie de 69,25% si bugetul statului, cererea de finantare fiind transmisa la Autoritatea de Management - Ministerul Transporturilor si Infrastructurii in iulie 2008, au adaugat oficialii Administratiei Portuare.