Planurile de dezvoltare a infrastructurii de transport din Dolj întocmite de autoritati nu includ pâna în 2013 decât realizarea drumului expres Craiova-Pitesti, desi administratia centrala si-a propus sa modernizeze si soselele nationale existente.Integrarea în Uniunea Europeana le-a dat oltenilor sperante ca vor circula cândva pe sosele demne de UE, însa Programul Operational Sectorial-Transport întocmit de ministerul de resort în 2007 a scos regiunea noastra de pe harta autostrazilor care vor fi construite în urmatorii sase ani în România. Autoritatile centrale s-au gândit în schimb la constructia unui drum rapid care sa faca legatura cu Pitestiul, motivând ca indicii de trafic nu justifica realizarea unei autostrazi în regiune. Proiectul drumului expres Craiova-Pitesti a luat avânt mai ales în conditiile venirii la Craiova a companiei americane Ford, lucrarea aflându-se în prezent la stadiul întocmirii studiului de fezabilitate. Potrivit datelor furnizate de autoritati, soseaua va avea câte doua benzi pe fiecare sens si 120 km lungime, urmând sa strabata Doljul pe o portiune de 17,7 km. Desi termenul initial de finalizare era estimat de administratia centrala pentru începutul lui 2009, ministrul transporturilor, Ludovic Orban, a declarat recent ca lucrarile vor fi începute cel mai probabil la jumatatea lui 2008.  Centura de sud a Craiovei, în aer Desi în 2007 a fost receptionata tehnic centura de nord a Craiovei, care faciliteaza drumul soferilor catre Bucuresti sau Timisoara, planurile autoritatilor pentru centura de sud a orasului, care asigura legatura cu porturile de la Dunare, sunt înca incerte. În 2002, consultantul Hyder Consulting, care a coordonat si lucrarile la tronsonul Craiova-Filiasi, a întocmit un studiu de prefezabilitate pentru patru kilometri de sosea, însa proiectul construirii celor 25 km de sosea a ramas suspendat, în conditiile în care nu a început executia nici la podul Calafat-Vidin. Autoritatile centrale au însa în plan reabilitarea si modernizarea soselelor nationale care fac legatura cu porturile Calafat si Bechet.  Drumurile catre porturi, reabilitate cu întârziere Daca ar fi sa luam în calcul datele furnizate în cadrul documentului „Politica în domeniul transporturilor“ publicat pe site-ul MT, primul drum care ar fi trebuit sa beneficieze de o cosmetizare completa este Craiova-Calafat, a carui modernizare era programata sa înceapa în 2005 si sa se finalizeze în 2008. Tot de pe site-ul ministerului aflam însa ca respectivul drum este, conform Programului Operational Sectorial-Transport, în grafic, iar lucrarile ar trebui finalizate în 2009. Potrivit estimarilor facute de autoritati, cei 84 km de sosea propusi pentru reabilitare vor scoate din buzunarul statului 80 de milioane de euro. Dat fiind faptul ca lucrarile la sosea nici macar nu au demarat, ne întrebam în cât timp va fi reabilitat celalalt obiectiv aflat pe lista de investitii a administratiei centrale, drumul Craiova-Bechet.Potrivit aceluiasi document publicat pe site-ul MT, soseaua de 66,7 km ar trebui modernizata pâna în 2011 cu suma totala de 52 de milioane de euro, însa pâna în prezent nu au fost identificate sursele de finantare a proiectului. Si ca sa dam masura exacta a ritmului în care se misca autoritatile, trebuie sa precizam faptul ca lucrarile la drumul Craiova-Slatina, reabilitat în 2007, ar fi trebuit începute, conform graficului initial, în 2002. În planurile autoritatilor se regaseste si realizarea centurii ocolitoare a Filiasiului, proiect estimat la 14,5 milioane de euro, însa din documentele date publicitatii de ministerul de resort nu reies termene certe de demarare si finalizare a lucrarilor, nici sursele de finantare pentru realizarea obiectivului.