Daca iti doresti o masina polivalenta, puternica, care sa arate bine si sa te reprezinte, ai gasit ceea ce cauti.De ceva timp au inceput sa apara diferite clase noi de automobile, iar cele deja existente se maresc, facand loc altora noi. Exista si cazuri in care constructorii dau un nume pompos noilor modele sau doar le atribuie o alaturare ciudata de litere si sustin ca au adus pe piata ceva nou. EX37 nu este doar un break inaltat precum ceilalti reprezentanti ai acestei noi variante de crossover asa cum sunt Audi Q5, Mercedes GLK si BMX X1. Dar Infiniti EX37 face parte din categoria masinilor care te duc din punctul A in punctul B... repede. A fost proiectat in acest fel de la bun inceput si s-a mers pe principiul totul sau nimic, capacitatile off road fiind lasate... in grija concurentei. Este unul dintre acele modele care-ti fac pielea de gaina cand le privesti de aproape. Nu stii exact ce anume iti creeaza usoara stare de neliniste. Pot fi capota lunga care ascunde privirilor indiscrete un motor "exploziv", farurile si grila radiatorului care mimeaza o privire incruntata sau poate doar forma caroseriei, apropiata de cea a unui coupe. Intelesuri multiple Crossover, in cazul lui EX37, inseamna si ca se poate adapta oricarui stil de condus. Atunci cand te porti cu manusi vis-a-vis de acceleratie si volan, masina se conduce la fel de usor precum un smart. Cand o calci pe coada (a se citi acceleratie) renunta la orice politeturi: cutia retrogradeaza imediat, V6-le trece de la bolborositul perfect echilibrat la un raget metalic, iar tractiunea integrala incearca si reuseste, de fiecare data, sa creeze senzatia ca motorul transmite puterea numai catre puntea spate. In realitate nu este numai o senzatie, gratie tractiunii integrale a carei denumire prescurtata este ATTESA E-TS, cuplul este distribuit prin diferentialul central activ astfel incat sa asigure un start lin, aderenta si manevrabilitate sporite in conditii de aderenta scazuta, mentinand in permanenta un usor comportament supravirator. Fiind construit cu performantele in gand, EX nu a fost creat doar pentru a umple un gol dintr-o gama. Masinile de serie cu motor central aproape ca pot fi numarate pe degete, iar la modelul in cauza propulsorul este amplasat in spatele puntii fata. Pe langa exclusivitate, acest lucru contribuie la mentinerea unui centru de greutate jos si ofera o manevrabilitate uimitoare.  Toate dotarile de care ai nevoie In curand va fi disponibila si o varianta echipata cu un motor diesel de 3.0 l ce dezvolta 550 Nm, dar cum V6-le pe benzina ce echipa modelul testat a avut un consum mediu in Bucuresti de 16,1 l/100 km, alegerea motorizarii depinde doar de preferintele clientilor. Umerasul imbracat in piele este una dintre dotarile standard ale versiunii GT. Specific modelelor nipone, EX37 GT vine cu toate dotarile de care ai nevoie: camere video pentru a putea observa imprejurimile masinii, vopsea care isi "vindeca" singura micile zgarieturi, trapa electrica, bancheta al carei spatar se regleaza electric si toate celelalte dotari comune precum scaune incalzite sau faruri adaptive.  In interior te simti bine indiferent de locul ocupat



La volan te bucuri de confortul oferit de fotoliul cu sustinere laterala pe care il ai la dispozitie. Suspensia avantajeaza performantele, dar nu neglijeaza confortul. Multumita modului in care a fost proiectat automobilul, nu te vei murdari pe pantaloni atunci cand urci sau cobori din automobil, problema cu care te intalnesti constant in compania concurentilor amintiti anterior. Acestea sunt motivele pentru care am considerat Infiniti EX37 un crossover perfect.