O Directie Generala a Finantelor Publice Constanta deschisa catre contribuabili isi doreste Bogdan Hutuca, noul director executiv al acestei institutii, dupa cum ne-a marturisit chiar el in cadrul unui interviu acordat cotidianului "Replica". Noul sef al Fiscului constantean a fost numit temporar pe aceasta functie dupa ce Vasilica Mihai - ex-directorul executiv al DGFP Constanta - a cerut sa fie transferata, din motive personale, pe un post inferior, in momentul de fata aceasta fiind numita sefa Directiei Administrare Contribuabili Mijlocii din cadrul aceleiasi institutii. Mandatul lui Hutuca - care pana in urma cu doua zile era vicepresedintele ANAF - in varful ierarhiei Fiscului constantean se va intinde pe parcursul a sase luni, dupa care ANAF va decide daca va organiza un concurs pentru acest post sau daca va prelungi mandatul lui Bogdan Hutuca.

Reporter: Care sunt prioritatile pe care le veti urmari in cadrul DGFP?
Bogdan Hutuca: Voi urmari sa respect si sa ating cerintele conducerii ANAF-ului. La nivelul ANAF s-a constituit un sistem de indicatori de performanta care ne impun atingerea anumitor obiective atat in ceea ce priveste planul de incasari la bugetul general consolidat, cat si pentru reducerea arieratelor. Acesti indicatori vizeaza gradul de conformare voluntara in ceea ce priveste depunerea declaratiilor fiscale, a platilor efectuate de catre contribuabili, la care se adauga indicatorii de performanta ce vizeaza activitatea de inspectie fiscala. In aceasta perioada sunt intr-o etapa de analiza a activitatii DGFP Constanta.
Rep.: In cadrul acestei analize ati identificat deja anumite probleme deosebite in activitatea Fiscului constantean?
B.H.: Sunt intr-o faza incipienta de evaluare a acestei activitati si nu ma pot inca pronunta. Totusi, doresc sa precizez ca in momentul de fata DGFP Constanta se afla printre primele locuri la nivel national in ceea ce priveste diminuarea arieratelor, realizarea planului de incasari si a indicatorilor de performanta in domeniul inspectiei fiscale.
Rep.: In privinta marilor datornici, ce masuri aveti in vedere pentru recuperarea datoriilor catre bugetul de stat?
B.H.: ANAF a luat decizia de organizare a structurilor sale teritoriale creand structura de Contribuabili Mijlocii, astfel incat contribuabilii mari sunt administrati la nivelul directiei de profil din cadrul ANAF Bucuresti, in timp ce contribuabilii mijlocii si restul contribuabililor sunt administrati la nivel teritorial. Atat structura de Contribuabili Mijlocii, cat si administratiile fiscale se folosesc de sistemul informatic de administrare a creantelor fiscale si aplica codul de procedura fiscala astfel incat masurile de executare silita si de colectare devin activitati curente.
Rep.: In activitatea de executare silita exista anumite probleme mai deosebite cu care se confrunta organele fiscale?
B.H.: Masurile de somare cat si toate fazele de executare silita se aplica in mod echilibrat. La fel si la deschiderea procedurii de insolventa sau reorganizarea societatilor. Bineinteles ca se pot intampina greutati cu unele forme de executare silita cum ar fi cea de vanzare a bunurilor imobile, dar exista proceduri si pentru aceste situatii.
Rep.: Informatizarea activitatii fiscale vine in sprijinul contribuabililor?
B.H.: Exista un calendar la nivelul ANAF pentru modernizarea si reformarea sistemului informatic de administrare a creantelor fiscale.
Rep.: Va rog sa transmiteti un gand contribuabililor constanteni.
B.H.: Imi doresc o Directie Generala a Finantelor Publice deschisa catre contribuabili.