Asociatia Job din Galati a chemat in judecata Guvernul pentru a da socoteala pentru atribuirea fara conditii prealabile a 110.000 de euro pentru promovarea brandului "Fabulospirit" in Europa, dupa ce organizatia purtase zeci de discutii cu angajatii Executivului pentru sustinerea financiara a unui alt brand, "Romania-Culoarea p". Cu alte cuvinte reprezentantii asociatiei galatene au fost dusi cu presul de Agentia pentru Strategii Guvernamentale, care pina la urma nici nu le-a mai raspuns la telefoane si adrese.

De amintit este faptul ca brandul "Fabulospirit" a fost lansat pentru a sustine campania de imagine initiata in luna februarie de Ministerul de Externe pentru a marca aderarea Romaniei la Uniunea Europeana si pentru a contura imaginea tarii noastre ca nou membru al Uniunii. Totul s-a incheiat in cele din urma cu un imens scandal dupa ce s-a constatat ca sloganul "Fabulospirit" va avea de intimpinat serioase bariere lingvistice pentru ca e un cuvint inventat, care nu suna bine si e si greu de retinut.

Ancheta privind contractul de atribuire

Initial reprezentantii Guvernului Tariceanu au fost interesati de brandul propus de asociatia galateana dupa ce au efectuat in 2005 un studiu statistic in Germania si Spania cu privire la deficitul de imagine al romanilor in aceste tari.

Reprezentantii asociatiei au remis Guvernului trei adrese, au oferit toate detaliile solicitate si au demarat o campanie de presa pentru mediatizarea brandului, insa in final au fost dati la o parte fara nici o explicatie. De amintit este faptul ca Guvernul a alocat 110.000 de euro pentru promovarea brandului "Fabulospirit" fara ca in prealabil sa realizeze o selectie conform legii. Acesta este si motivul pentru care noul ministrul de Externe al Romaniei, Adrian Cioroianu, a declansat recent o procedura de verificare a dosarelor pentru a analiza modul de atribuire a contractului.

Presedintele asociatiei, Danut Busuioc, sustine ca datorita situatiei amintite organizatia pe care o conduce a suferit grave prejudicii de imagine, acesta fiind motivul pentru care a cerut Tribunalului Galati sa oblige Guvernul la plata a 110.000 de euro, adica exact suma oferita pentru sprijinul brandului "Fabulospirit". Banii ar urma sa fie folositi pentru sustinerea inventicii si creativitatii romanesti. Vom reveni.

Executivul a facut-o din nou de oaie dupa ce a finantat pe ochi frumosi un brand care nu a convins la nivel national, daramite international.