DeCeNews.ro : Bucuresti - Sud, noul aeroport de la Adunatii Copaceni

Bucurestiul este posibil sa aiba un nou aeroport, care va fi legat prin doua linii de metrou. In acest sens, una dintre cele mai mari linii low cost este dispusa sa construiasca un aeroport care va fi amplasat in sudul Capitalei, in speranta ca ii va atrage si pe bulgari. Investitorul a cumparat 300 de hectare chiar langa drumul care leaga Bucurestiul de Giurgiu. Lucrarile vor incepe la sfarsitul acestui an si ar trebui sa dureze pana in vara lui 2015.
Constructia Aeroportului International Bucuresti - Sud este estimata la circa 200 - 220 milioane de euro, a declarat Gheorghe Racaru, director de strategie si dezvoltare al grupului de firme Romstrade.
Racaru a anuntat, intr-o conferinta de presa, ca in urma cu doua saptamani compania Infra Group, avand ca asociati Romstrade si Blue Air, a semnat un contract de consultanta financiara cu Lufthansa Consulting pentru proiectul noului aeroport ce va fi construit la 20 de kilometri sud de Capitala. Proiectul a fost demarat de compania Infra Group, care intentioneaza sa construiasca un aeroport privat la Adunatii Copaceni, in judetul Giurgiu.
Potrivit lui Gheorghe Racaru, in patru - cinci luni, Infra Group ar putea primi autorizatia de constructie de la Primaria Adunatii Copaceni, astfel ca la finele anului in curs ar putea demara constructia aeroportului. Finalizarea proiectului este prevazuta sa aiba loc la 30 de luni de la data obtinerii autorizatiei de constructie.
Pentru a rezolva si problema transportului, autoritatile se gandesc sa construiasca doua linii de metrou: una din Giurgiu si alta din Capitala. Noul aeroport va fi construit in apropierea comunei Adunatii Copaceni, pe un teren agricol, relateaza PRO TV.
Investitorul a cumparat 300 de hectare chiar langa drumul care leaga Giurgiu de Bucuresti. Constructia va avea o singura pista, de 3.200 de metri, iar din terminal se va ajunge in avioane cu un burduf de imbarcare.
De la Otopeni pana la viitoarea aerogara sunt 43 de kilometri pe centura, iar prin Bucuresti 36. Investitia pare a fi profitabila si datorita faptului ca Bulgaria nu dispune de niciun aeroport in zona, astfel ca vecinii nostri ar putea fi convinsi sa zboare de pe noul aeroport, in conditiile in care distanta pana la Ruse este de numai 40 de kilometri.