În contextul declinului industriei de automobile în Europa, Ford România anunta ca va lua masuri în cazul în care "situatia se deterioreaza". Compania sustine totusi ca investitiile promise la Craiova ramân în picioare.
Industria auto la nivel european pune frâna, în plina criza financiara mondiala. Fabricile de autoturisme din Europa îsi închid portile una dupa alta, iar piata da semnale ca nu mai poate înghiti atâtea autoturisme noi ca si pâna acum.
Situatia se mentine si în tara noastra, unde vânzarile de masini noi au scazut începând din vara, potrivit Autoritatii Producatorilor si Importatorilor de Autoturisme (APIA) din România. Zilele trecute, compania Opel, membra a grupului american General Motors, a anuntat ca închide doua fabrici din Germania, unde lucreaza 6.500 de oameni, informeaza NewsIn, citând cotidianul Bild.
Opel va mai închide temporar si o unitate de productie din Polonia, care exporta 90% din productie catre Europa Occidentala. Volvo a anuntat, de asemenea, restrângerea activitatii în Suedia, iar Renault disponibilizeaza mii de oameni din 19 fabrici, mai putin din România.

Ford se bazeaza pe Europa

Dupa ce, la început de an, compania americana Ford a anuntat închiderea unor fabrici în Statele Unite, recent s-a dat publicitatii vestea ca producatorul american de autoturisme va disponibiliza 200 de oameni angajati temporar în fabrica din Saarlouis (Franta). Compania a dat asigurari, potrivit agentiilor de presa, ca fabricile din Europa nu au nici un fel de probleme si nu vor face concedieri anul acesta. Aflat la început de drum în România, dupa ce a cumparat fosta fabrica Daewoo de la Craiova, Ford precizeaza ca, în cazul în care recesiunea va afecta dur piata autoturismelor, îsi va revizui politica investitionala din România.
"Monitorizam cu atentie situatia în ansamblu si vom lua masurile interne care se impun în cazul în care aceasta va continua sa se deterioreze", a declarat, pentru GdS, Nadia Crisan, consultant pentru Ford din partea McGuireWoods. Ford anuntase initial ca va investi în fabrica de la Craiova circa 650 de milioane de euro. La aceste investitii se adauga ajutorul regional de la statul român, în suma de 143 de milioane de euro. Banii de la stat ar urma sa fie acordati în doua transe, în functie de investitiile pe care Ford le face în uzina de la Craiova. Daca Ford finalizeaza prima etapa pe bani proprii si la termenele stabilite ar însemna ca la începutul lui 2009 sa primeasca prima transa din ajutorul de la statul român. "Se munceste intens la Craiova si se mentine programul stabilit de Ford", mentioneaza oficiali ai companiei.

Investitiile se mentin la Craiova

Ford sustine ca estimarile facute la începutul anului indicau 18 milioane de unitati pentru totalul industriei auto la nivel european. Este posibil ca aceasta cifra sa fie revizuita în scadere la nivelul de 16,8 milioane. Însa, pe masura ce scaderea economica se adânceste, industria auto tinde sa se situeze la un nivel între 15,5 - 16 milioane de unitati pentru perioada ramasa din acest an si cel putin prima parte a anului 2009, au mentionat pentru GdS reprezentantii Ford. Compania americana care a cumparat fabrica Daewoo considera ca se vor diminua vânzarile chiar si pe pietele care erau în expansiune pâna acum.
"Chiar si în regiuni solide din punct de vedere al vânzarilor precum Rusia sunt semnale ca va încetini ritmul de crestere, pe masura ce producatorii, în încercarea de a diminua efectul scaderilor din pietele occidentale traditionale, prefera sa trimita produse acolo si astfel se satureaza piata", a spus Nadia Crisan.
 În acest context, Ford promite ca planurile pe care si le-a facut vor fi puse în aplicare în Craiova, ceea ce înseamna ca politica investitionala nu s-a modificat pâna acum din cauza crizei mondiale: "Dupa cum am mai mentionat, planurile Ford în Craiova nu s-au schimbat. Din 2012, productia anuala de autovehicule si motoare se va ridica la 300.000 fiecare, iar numarul de locuri de munca de la fabrica aproape se va dubla, de la 3.900 în prezent, la 7.000".