Ford Motor Company va transforma uzina de la Craiova într-una dintre cele mai importante unitati în productia Ford Europa de vehicule si motoare.Strategia Ford la uzina de la Craiova a fost dezbatuta la Bucuresti, pe 16 iulie, la o întâlnire între presedintele Ford Europa, John Fleming, premierul român, Calin Popescu Tariceanu, si membri ai comisiei de privatizare pentru Automobile Craiova. Ford si-a depus oferta la licitatia pentru preluarea uzinei pe 5 iulie. În cazul în care Ford câstiga licitatia, compania s-ar angaja sa investeasca 675 de milioane de euro în uzina pentru actualizarea si modernizarea ei, aducând-o la standardele internationale stabilite de Ford Motor Company. John Fleming, presedinte si director general al Ford Europa, a declarat, într-un interviu acordat postului public de televiziune, ca la Craiova se va fabrica un model de autoturism aflat în curs de proiectare în Germania si Marea Britanie. „Va fi un model nou, fabricat exclusiv în România, dar nu va fi conceput aici. Este în curs de proiectare în Germania si în Marea Britanie, dar cu siguranta va fi produs aici si vom profita de cunostintele disponibile la Craiova pentru a realiza acest lucru“, a spus presedintele Ford Europa.Planurile Ford pentru CraiovaPlanurile Ford includ si cresterea numarului de locuri de munca de la 3.900 la 7.000 - cu potential de ridicare la 9.000. Se preconizeaza ca forta de munca existenta si cea aditionala vor produce 300.000 de vehicule anual, pe lânga 300.000 de motoare anual, dupa cum indica planurile Ford. În 2006, uzina a produs 24.000 de vehicule si 116.000 de motoare. „În 2012 anticipam ca vom cheltui un miliard de euro în România pentru operatiunile de la uzina din Craiova“, a declarat Fleming. „Oportunitatile pe care le avem la Craiova sunt foarte atractive, dar mai sunt multi pasi importanti de parcurs pâna sa ajungem la un acord final. La negocierile cu comisia de privatizare vom pune accentul pe importanta uzinei de la Craiova pentru planurile strategice de productie ale companiei Ford pe termen lung“, a adaugat Fleming. Ford va exporta aproximativ 90% dintre masinile pe care le va produce anual la Craiova, iar dintre motoare, 70% vor fi destinate pietelor externe. „Dintre cele 300.000 de automobile, 90% vor fi exportate, ceea ce e benefic pentru economie“, a declarat Fleming. „Vom mai produce 300.000 de motoare, cu tehnologie noua, în Craiova, din care 70% vor fi exportate“, a spus presedintele Ford Europa.Întrebat ce anume va mai aduce nou Ford în România, Fleming a spus: „Credem ca aducem experienta noastra în domeniu. Suntem pe locul întâi în lume la productia de tiruri si pe locul trei la productia de vehicule. Putem folosi aceasta experienta, cunostintele noastre, pentru a contribui la dezvoltarea Craiovei“. Istoria Ford în EuropaFord Europa produce, comercializeaza si ofera service pentru vehicule care poarta marca Ford pe 47 de piete. Primele masini Ford au fost trimise în Europa în 1903 - în acelasi an în care fusese fondata Ford Motor Company. Ford Europa are în prezent aproximativ 66.000 de angajati. Pe lânga Ford Motor Credit Company, operatiunile Ford Europa mai includ Ford Customer Service Division si 22 de unitati de productie, inclusiv parteneriatele. Ford Motor Company, lider global în industria de automobile, cu sediul central la Dearborn, Michigan, produce si distribuie automobile pe 200 de piete de pe sase continente. Cu aproximativ 260.000 de angajati si 100 de uzine în toata lumea, nucleul companiei si marcile afiliate includ Ford, Jaguar, Land Rover, Lincoln, Mercury, Volvo si Mazda. Compania furnizeaza servicii financiare prin Ford Motor Credit Company.