Urmare a intrarii in vigoare a prevederilor Ordinului Ministrului Economiei si Finantelor nr. 858 din 19 martie privind depunerea declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta, Fiscul bihorean doreste sa mentioneze care sunt declaratiile fiscale care pot fi depuse prin mijloace electronice de transmitere la distanta.
Smaranda Scridon, sefa DGFP Bihor, anunta ca acestea sunt: declaratia privind obligatiile de plata la bugetul de stat, cod 14.13.01.99/bs; declaratia privind obligatiile de plata la bugetele asigurarilor sociale si fondurilor speciale, cod 14.13.01.40; declaratia privind accizele, cod 14.13.01.03/a; declaratia rectificativa, cod 14.13.01.00/r; declaratia privind impozitul pe profit, cod 14.13.01.04; decontul de taxa pe valoarea adaugata, cod 14.13.01.02; decontul special de taxa pe valoarea adaugata, cod 14.13.01.02/s; decontul privind accizele, cod 14.13. 01.03; decontul privind impozitul la titeiul din productia interna, cod 14.13.01.05. In vederea depunerii declaratiilor fiscale online prin mijloace electronice de transmitere la distanta, acestea pot fi semnate si de persoane care detin certificate digitale calificate, eliberate de furnizorii de servicii de certificare, acreditati in conditiile Legii nr. 455/2001.
Incepand cu 1 mai 2008, certificatele digitale utilizate pentru depunerea declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta nu se mai emit de Agentia Nationala de Administrare Fiscala. De la aceasta data, certificatele digitale vor putea fi solicitate numai de la furnizorii de servicii de certificare acreditati in conditiile Legii nr. 455/2001, care in momentul de fata sunt: SC DigiSign SA, SC CertSign SRL. Pentru utilizarea serviciului "Depunere declaratii online" existent pe site-ul MEF, portalul ANAF, de catre persoanele care detin certificat digital calificat, se vor efectua urmatoarele operatiuni: inregistrarea persoanei care detine certificat digital calificat, imputernicita de contribuabil pentru semnarea declaratiilor fiscale, ca utilizator al serviciului "Depunere declaratii online" existent pe site-ul Ministerului Economiei si Finantelor, portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala; depunerea formularului 150 "Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat", insotit de documentul de confirmare a certificatului digital calificat, existent pe site-ul MEF, portalul ANAF. Documentul de confirmare se depune in format electronic, semnat digital de solicitant si confirmat prin semna- tura electronica a autoritatii de certificare.