Mediafax informeaza: Autostrada Bucuresti-Ploiesti, mai scurta cu 6 km din cauza terenurilor scumpe din Pipera. Autostrada se va termina in Soseaua de Centura.
Autostrada Bucuresti-Ploiesti, de 62 de kilometri, ar putea fi, in final, cu 6 km mai scurta. Motivul pentru care calea de legatura dintre cele doua orase s-ar putea opri in comuna Stefanesti, respectiv in Centura Capitalei, si nu in Bucuresti, conform proiectului initial, este ca exproprierile ar fi prea scumpe. Chiar si asa, viitoarea autostrada va rezolva problema traficului dintre Bucuresti - Ploiesti, autostrada facand legatura cu Soseaua de Centura a Capitalei.
Din valoarea totala a tronsonului Bucuresti-Moara Vlasiei (19,5 km), de 492 milioane de euro(fara TVA), 291 de milioane de euro au fost alocati doar pentru exproprieri, in conditiile in care constructia efectiva (fara TVA si fara cheltuielile de consultanta) ar trebui sa coste 200 de milioane de euro. Suma este atat de mare pentru ca autostrada ar trebui sa traverseze cativa kilometri buni din zona Tunari-Voluntari, unde se afla cele mai scumpe terenuri din Romania, evaluate la un moment dat si la 500 de euro pe metrul patrat. Azi pretul a scazut la 200 de euro pe metrul patrat.

Seful de la Autostrazi: "Noi trebuie sa construim drumuri, nu sa cumparam terenuri"
"Valoarea terenului in zona este mult prea mare. In acest moment am considerat ca cel mai bine este ca descarcarea traficului sa fie in Centura Bucurestiului. Nu neg faptul ca este posibil, in viitor, sa facem si legatura cu Bucurestiul, insa in acest moment aceasta este cea mai buna solutie in conditiile date. Compania trebuie sa intretina si sa construiasca drumuri, nu sa cumpere terenuri", a declarat pentru Gandul Liviu Costache, director general al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR).
Primul hop in construirea celor 6 kilometri de autostrada, de la Centura in Bucuresti, este un teren de peste 2 hectare, detinut de un om de afaceri.

Omul de afaceri: "Nu mi s-a facut nicio oferta"

Contactat de Gandul, omul de afaceri spune ca nu i s-a facut nicio oferta de expropriere, situatia fiind neplacuta si pentru el, pentru ca nu poate construi nimic acolo. Lotul face parte dintr-un teren de 7,5 hectare detinut de oamenii de afaceri.
"Nu a venit nimeni sa vorbim despre asta. Nu mi s-a facut nicio oferta. Terenul e blocat... nu pot obtine nici autorizatie de constructie dar nici un s-a vorbit despre expropriere. Deci nu-i nici alba, nici neagra", a declarat omul de afaceri, care, alaturi de fratele sau, are o avere estimata la circa 100 de milioane de euro, clasandu-se pe locul 50 in topul Forbes 500 Miliardari.
Seful CNADNR sustine ca nici nu se pune problema discutiilor, terenurile fiind prea scumpe:"Ce discutii, domnule? E prea scump! Proiectul trebuie sa rezolve problema traficului spre Ploiesti. Asta facem. Sunt patru benzi la centura. Eu zic ca e suficient pentru a fluidiza traficul. In momentul de fata proiectul este gata in proportie de peste 60%".
4 milioane de euro pentru cele 2 hectare de la intrarea in Bucuresti
Intrebat de Gandul care ar fi pretul corect pe care ar trebui sa il ofere statul pentru a putea construi autostrada pe acolo, omul de afaceri a declarat ca in lipsa unei evaluari concrete este greu de spus dar ca 200 de euro i s-ar parea corect. "Nu stiu ce sa spun. Ajunsese si la 500 de euro pe metrul patrat. Cred ca 200 de euro ar fi un pret corect. Daca ar veni la mine cu o propunere, as analiza-o", ne-a declarat el. Tinand cont ca exproprierea ar trebui sa acopere peste 2 hectare de teren, statul ar trebui, la acest pret, sa ii despagubeasca pe proprietarii terenurilor cu nu mai putin de patru milioane de euro.
(Sursa: Gandul)