Arabii vor avea transformatoare de mare putere pe care va scrie "Made in Craiova", pentru ca Electroputere ar urma sa fie subcontractant din 2011 pentru grupul Al Arrab Contracting Company, care va construi o linie de cale ferata de mare viteza, instalatii de desalinizare a apei si diverse centrale in Arabia Saudita. Compania craioveana este in faza de calificare pentru arabi.

Candva gigantul industriei craiovene, Electroputere incearca sa redevina un actor principal, din punct de vedere economic, pe harta industriala a urbei. Cu datorii imense catre ANAF, cu tehnologii depasite si pe o piata afectata de criza, Electroputere se straduieste sa se mentina pe linia de plutire. Compania se dezvolta pe pietele straine, in Grecia, in Nordul Africii si in Orientul Apropiat, aceasta fiind piata cea mai importanta de desfacere a transformatoarelor de mare putere, dar si a motoarelor produse la Craiova. Oarecum ajutata de grupul Al Arrab Contracting Company (ACC) - care este actionarul majoritar la firma craioveana - Electroputere ar putea ajunge anul viitor cu afaceri pe piata din Arabia Saudita, unde Al Arrab este antreprenor general al unor lucrari importante. "Intram la anul in Arabia Saudita, prin intermediul grupului Al Arrab, care este contractantul principal, la proiecte de infrastructura, cum ar fi: cale ferata de mare viteza, instalatii de desalinizare si centrale. Vom produce transformatoare si motoare pentru Arabia Saudita. Din punctul nostru de vedere, noi vedem Electroputere ca pe un business care sa ajunga la o cifra de afaceri de 150 de milioane de euro pe an in cinci ani de acum incolo, cu toate cele cinci divizii ale companiei", a spus directorul Electroputere, Adrian Dumitriu. El a aratat ca Electroputere este in faza de calificare pentru piata din Arabia Saudita, urmand ca acest contract sa aduca in vistieria companiei craiovene 10-15 milioane de euro anual. In cazul in care se califica pentru piata din Arabia Saudita, Electroputere va furniza clientului final din acea tara atat service, cat si monitorizarea instalatiilor pe care sunt amplasate transformatoarele si/sau motoarele fabricate la Craiova.
Grupul ACC a devenit actionar majoritar la Electroputere in 2007. Compania constructoare este antreprenor general in Arabia Saudita la mai multe proiecte de infrastructura, unde o parte dintre lucrari presupun produse sigure, fabricate de un furnizor calificat. Astfel ca arabii testeaza Electroputere pentru a vedea daca face fata cerintelor unei astfel de solicitari. Si se pare ca se va descurca.

Datorii de 36
de milioane de euro

In prezent, dupa multe procese de restructurare, in Electroputere mai lucreaza 1.750 de oameni. Firma a incheiat anul 2009 cu o cifra de afaceri de 66 de milioane de euro, dar si cu datorii imense catre bugetul consolidat al statului, datorii istorice care cu tot cu penalitati au ajuns acum la circa 36 de milioane de euro. Situatia financiara a companiei si datoriile mari catre ANAF au determinat compania sa aiba pe primele noua luni din 2010 doar o cifra de afaceri de 30 de milioane de euro, iar "Electro" a trebuit sa plateasca la stat 11 milioane de euro, reprezentand arierate si penalitati acumulate de-a lungul timpului. Situatia financiara a companiei se va imbunatati, spune managerul Electroputere, pana la sfarsitul anului. Dupa reorganizare, in Electroputere mai exista cinci divizii sau sectii de productie: Fabrica de Transformatoare - cea mai importanta, Fabrica de Motoare Electrice, Divizia de Aparataj, Divizia de Locomotive si Sectia de componente si constructii metalice, nou-infiintata. Anul trecut s-a desfiintat Turnatoria.
"Electro" tine pasul cu tehnologia
Utilajele depasite moral de la Electroputere nu sunt o piedica pentru companie. De cand s-a schimbat conducerea, uzina se straduieste sa tina pasul cu tehnologia, astfel ca inginerii de la "Electro" sunt scoliti prin diverse locuri din lume, pentru a se pune la punct cu noile aparitii in domeniu. "Inginerii nostri sunt specializati in Spania pentru a studia noi tehnologii aparute pe piata de profil", a spus directorul Adrian Dumitriu.