Mii de craioveni care si-au depus CV-uri la Ford au fost sunati si anuntati ca vor fi chemati la interviu abia din ianuarie 2012. Momentan, Ford angajeaza pana la 20 de vopsitori.
La ora la care fabrica auto din Craiova ar fi trebuit sa duduie, iar tirurile pline cu masini "made in Craiova" ar fi trebuit sa iasa la fiecare cinci minute pe poarta fabricii, aflam ca pana si angajarile masive de personal promise de americani au fost decalate considerabil. Cele 50 de angajari pe saptamana cu care se lauda Ford in fata autoritatilor locale craiovene nu vor fi efectuate anul acesta. Compania va incepe sa faca angajari in uzina craioveana abia de anul viitor. Recrutarea de personal ar fi trebuit sa se faca inca de pe acum. Compania nu declara care este numarul de persoane care au depus aplicatii pentru un loc de munca la Ford, dar surse din fabrica sustin ca ar fi vorba de mii de oameni. Multi au fost respinsi telefonic, pentru ca nu aveau pregatire de specialitate, pentru ceea ce le trebuie celor de la Ford, insa celor mai multi li s-a spus ca dupa 16 august incep interviurile fata in fata cu angajatorii.

Iluzia angajarilor la Ford

Dar nu a fost asa. Cei care si-au depus CV-uri au inceput sa fie sunati de catre personalul de la Resurse umane de la Ford abia zilele trecute. Iar vocea de la celalalt capat al firului le dadea vesti proaste celor care aveau speranta unui post la Ford: angajarile incep abia la anul. "Eu si cu cativa prieteni ai mei am fost sunati in iulie, initial, si ni s-a spus ca de pe 16 august incoace vom fi din nou sunati si invitati la interviu la fabrica. Doar ca nu ne-a mai sunat nimeni pana zilele trecute, cand o doamna m-a informat ca a fost selectat CV-ul meu, dar ca voi fi chemat la interviu abia din ianuarie 2012. De atunci se fac angajarile la Ford. M-au intrebat daca am lucrat in domeniul vopsitoriei, ca asta cauta acum", a spus, sub protectia anonimatului, un craiovean care a aplicat la Ford. "Cauta in special oameni care au facut mecanica sau electromecanica. Am fost selectat si eu si ziceau ca ne suna dupa 16 august sa venim la interviu, dar... sufletul! Abia ieri m-au sunat sa spuna ca de la anul ne cheama, pentru a infiinta tura a doua in fabrica. Sa vedem ce va fi la anul! Poate ne amana iar...", a spus alt craiovean care dorea un post la Ford.

Doar... 20 de vopsitori auto

In aceasta perioada, singurele angajari posibile la producatorul auto din Banie sunt cele de vopsitori auto, dar si numarul acestora este derizoriu. Surse din fabrica spun ca ar fi vorba despre "circa 20 de vopsitori. Pentru acestia, procesul de recrutare este aproape de final. Pentru restul nu au inceput angajarile. Se cauta electromecanici si alti oameni care au legatura cu domeniul de activitate". Potrivit acelorasi surse, se va infiinta tura a doua in fabrica, dar abia de la anul, pentru ca pana atunci nu este nevoie de personal. Se vor cauta doar oameni "direct productivi" si nu personal TESA sau de intretinere, ci oameni "care au nevoie de o minima instruire".

Ford nu a comentat

Intrebati despre programul de recrutari de personal, respectiv despre momentul inceperii angajarilor in fabrica, reprezentantii Ford Romania au preferat sa nu dea detalii. "Politica companiei noastre este aceea de a nu face comentarii cu privire la aceste aspecte. Ford va oferi mai multe detalii la momentul oportun", au declarat luna trecuta pentru GdS, reprezentantii Ford Romania.

Fabrica trebuia sa aiba 7.000 de angajati

Potrivit contractului de privatizare incheiat de statul roman si Ford Motor Company, compania ar fi trebuit sa produca anual cate 250.000 de masini in uzina din Craiova, in termen de patru ani de la preluarea efectiva a companiei. In acelasi timp, Ford s-a angajat sa dubleze numarul de personal, la circa 7.000 de oameni. Insa, numarul de muncitori a scazut constant, de la 3.700 la putin peste 3.400 de angajati, din cauza ca multi s-au pensionat si au plecat din fabrica, iar altii - putini la numar - au fost dati afara pe motiv de furt, respectiv de consum de alcool. Singurele angajari facute de la venirea Ford la Craiova au fost de 90 de electricieni (desi initial erau programati 100), dar si recrutarea si angajarea acestora a durat mai mult decat fusese programat initial.