Firmele mijlocii si mici din inca zece judete, printre care si Bihorul, vor avea posibilitatea sa depuna declaratiile fiscale online, potrivit unui proiect de ordin elaborat de Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF). Companiile mijlocii si mici din Bucuresti si judetul Ilfov pot depune declaratii fiscale online din 15 aprilie, pentru care trebuie sa solicite un certificat digital de identificare a reprezentantului legal, pe care il elibereaza gratuit Ministerul Economiei si Finantelor.
Operatiunile pot fi realizate pe pagina de internet a Ministerului Economiei si Finantelor si reprezinta extinderea sistemului disponibil in prezent numai marilor contribuabili, care depun declaratiile in format electronic prin portalul e-guvernare.
Ordinul se va aplica contribuabililor persoane juridice cu domiciliul fiscal in raza teritoriala a judetelor Bacau, Bihor, Brasov, Braila, Cluj, Iasi, Olt, Sibiu, Timis, Valcea, cu exceptia contribuabililor mari aflati in administrarea Directiei generale de administrare a marilor contribuabili si a sediilor secundare ale acestora.
Certificatul digital este valabil doi ani, iar revocarea acestuia se poate face fie de contribuabil, pe baza unei cereri care se completeaza direct pe site-ul de internet al Ministerului, fie din oficiu, de organul fiscal, in cazul in care certificatul nu este folosit pe o perioada mai mare de un an.
Companiile mici si mijlocii vor avea posibilitatea sa transmita prin internet declaratia privind obligatiile de plata la bugetul general consolidat, declaratia rectificativa, decontul de taxa pe valoarea adaugata, declaratia privind impozitul pe profit, decontul special de taxa pe valoarea adaugata, declaratia recapitulativa, decontul privind accizele, decontul privind impozitul la titeiul si la gazele naturale din productia interna si situatia privind indicatorii economico-financiari realizati din activitati de exploatare a jocurilor de noroc.