Daca în ceea ce priveste investitorii straini, majoritatea evita sa faca declaratii, firmele de profil din România au precizat ca sunt dornice sa lucreze cu Ford. Acestea colaboreaza deja cu celalalt producator de autovehicule, Dacia Pitesti.  Unul dintre cei mai importanti furnizori, Continental Products SRL Timisoara, are o relatie la nivel mondial cu Ford, chiar daca în România lucreaza pentru Dacia. "În ultimii ani am fost furnizori de anvelope pentru Daewoo si sigur ca Ford Romania reprezinta un punct de interes pentru noi. La nivel mondial, Ford este deja unul dintre clientii nostri importanti. În România, pentru echipament original avem ca partener principal Dacia Pitesti, iar pentru piese de schimb, grupurile Volkswagen, Renault si Mercedes. Suntem unul dintre principalii furnizori ai Daciei Pitesti. Producem pentru ei anvelope sub marca Barum si Continental. Avem la sediul din Germania un manager pentru relatia cu Ford", a precizat Alice Hetzke, PR la Continental AG Romania. Producatorul de anvelope Continental Automotive Products SRL Timisoara este detinut în totalitate de compania germana Continental Aktiengesellschaft, cu sediul la Hanovra. Pe 2007 a raportat o cifra de afaceri de 254,27 milioane de euro si un profit net de 8,95 milioane de euro.Alt investitor interesat este Chimica SA Orastie, care nu a raportat un profit însemnat pe 2007, iar contractul cu Ford ar însemna o gura de oxigen. "Societatea noastra produce în proportie de 80% componente pentru industria auto. Cel mai important partener este Renault-Dacia Pitesti, catre care se îndreapta 55% din productie. Avem capacitati de productie suficiente. Am trimis pe cineva la discutiile cu Ford. Noi suntem interesati inclusiv de terenuri în Craiova, în eventualitatea ca va trebui sa le livram americanilor piese mai mari", a precizat Iulian Chivu, presedinte CA al Chimica Orastie. Societate este detinuta de Asociatia Salariatilor PAS Chimica SA (63,35%), SSIF Broker SA (4%), SIF Banat-Crisana (1,99%) si o lista de persoane fizice (29,5%). În 2007, compania a raportat o cifra de afaceri de 10,84 milioane de euro si un profit net de doar 1.438 de euro.
Americanii sunt bineveniti Si Subansamble Auto SA Pitesti sunt furnizori pentru Dacia. Ei nu au confirmat deocamdata prezenta la discutii, dar este posibil sa poarte tratative în acest sens. Trebuie spus ca societatea pitesteana are ca actionari societatile TPS SA Elvetia (32,36%) si Omnium Distribution SRL Bascov (13%), precum si o lista de persoane fizice si juridice care totalizeaza 54,64% din actionariatul firmei. Pentru 2007, societatea a raportat o cifra de afaceri de 13 milioane de euro si un profit net de 1,37 milioane de euro. Compa Sibiu, alt nume autohton vehiculat în legatura cu Ford, are printre cei mai importanti furnizori Dacia Pitesti si Bosch. Societatea este detinuta în totalitate de Asociatia Salariatilor Compa SA (54,59%), la care se adauga 45,40% actionari persoane fizice si juridice. Pe 2007, compania a raportat o cifra de afaceri de 86,16 milioane de euro si un profit net de 2,16 milioane de euro. Directorul economic al Compa SA, Ioan Miclea, spune ca are o colaborare cu firma Bosch, partener al Ford. Americanii sunt bineveniti, atâta timp cât Dacia le-a încredintat doar o mica parte din contracte. "80% din productia noastra merge catre export, iar alta parte, catre Dacia Pitesti. Compa SA este unul dintre cei mai mari producatori de componente pentru industria auto. Din pacate, cei de la Dacia au venit cu propriii furnizori, asa încât lucram mai putin pentru ei. De fapt, noi avem o colaborare foarte buna cu firma Bosch, care este un partener traditional al Ford, asa încât este posibil sa primim comenzi în plus", a declarat Miclea.