La sediul Primariei Municipiului Constanta s-a desfasurat ieri o intalnire intre primari si alti reprezentanti ai autoritatilor publice locale din localitatile Constanta, Navodari, Agigea, Basarabi, Ovidiu, Techirghiol, Eforie, Tuzla, Cumpana, Mihail Kogalniceanu, Lumina, Corbu, Valu lui Traian si Poarta Alba, in vederea constituirii pe baza Legii nr.351/2001 a Zonei Metropolitane Constanta, un areal economic, social si cultural care in situatia in care se va infiinta, va deveni cea de a doua mare aglomerare urbana din Romania, dupa Bucuresti, cu o populatie de aproximativ 450 milioane de persoane. "Scopul intalnirii a fost acela de a stabili primul contact in vederea realizarii unui studiu a ceea ce va urma sa se cheme Zona Metropolitana Constanta. Am plecat de la premiza ca Planul Urbanistic General al Municipiului Constanta, care se va finaliza in acest an, trebuie sa cuprinda si sa revada - in noul concept al situarii Constantei intr-o regiune strategica - directiile de dezvoltare majore si durabile. Acest lucru trebuie sa-l facem impreuna cu toate localitatile invecinate", a declarat la finalul intalnirii Nicolae Nemirschi, viceprimarul Constantei. De asemenea, Nemirschi a tinut sa sublinieze faptul ca populatia din viitoarea Zona Metropolitana Constanta nu trebuie sa inteleaga acest demers ca pe o intentie a municipiului resedinta de judet de a-si extinde dominatia sau raspandirea teritoriala asupra localitatilor limitrofe. Dimpotriva, conceptul dezvoltarii viitoare a municipiului Constanta in contextul infiintarii Zonei Metropolitane vizeaza transformarea acestui mare nucleu urban intr-un centru cultural si turistic, in timp ce marile unitati industriale este de asteptat sa migreze catre celelalte localitati mai mici ale viitoarei Zone Metropolitane, a explicat Nicolae Nemirschi. La randul lor, primarii si ceilalti reprezentanti ai oraselor si comunelor dispuse in vecinatatea municipiului resedinta de judet s-au aratat foarte interesati de o astfel de perspectiva care ar diminua semnificativ somajul si naveta locuitorilor propriilor localitati.

Retea metropolitana de transport in comun

Un prim avantaj pentru locuitorii din zonele invecinate Constantei al constituirii Zonei Metropolitane ar fi acela, dupa cum au aratat unii participanti la discutii, al crearii unei retele metropolitane de transport public care ar putea acoperi eficient toate localitatile cuprinse in acest viitor acord. La aceasta ora un astfel de demers nu se poate realiza, intrucat nu se pot atribui trasee de catre municipalitatea Constantei in alte localitati, tinand cont ca legislatia in vigoare considera astfel de trasee ca fiind interurbane. De altfel, Zona Metropolitana Constanta functioneaza si in prezent, chiar daca ea nu este constituita oficial, avand in vedere faptul ca o mare parte dintre locuitorii oraselor limitrofe municipiului resedinta de judet se deplaseaza zilnic la Constanta, unde isi au locurile de munca sau unde frecventeaza cursurile diferitelor forme de invatamant, precum si pentru rezolvarea unor probleme de sanatate, etc., a aratat Nemirschi. Ramane ca acest demers al edililor localitatilor mentionate sa fie supus aprobarii populatiei din zona si autoritatilor publice locale din asezarile urbane si rurale respective, in conditiile in care studiul de oportunitate pentru Zona Metropolitana va dovedi faptul ca proiectul este necesar si viabil, au adaugat participantii la intalnire.