Marinarii isi aleg, in aceasta saptamana, liderii sindicali. Mai precis, dupa cum ne-a declarat Adrian Mihalcioiu, actualul lider al Sindicatului Liber al Navigatorilor, marinarii sunt asteptati sa voteze, in perioada 4 - 8 august a.c., indiferent de coltul lumii in care se afla. Ieri a fost prima zi cand membrii de sindicat au putut sa-si exprime optiunile, iar majoritatea celor primite au fost in favoarea actualei conduceri. Cu toate acestea, dupa cum a subliniat Mihalcioiu, "numaratoarea nu s-a incheiat".

Mandatul Comitetului Executiv al SLN este de sase ani, astfel ca ieri s-a constituit Comisia de Validare pentru a contabiliza voturile pentru noii membri ai comitetului. Marinarii membri de sindicat sunt cei care vor desemna, prin votul lor, presedintele, secretarul general si vicepresedintele. "Pentru ca o noua conducere sa poata fi validata ea necesita un minim de 78 de voturi", ne-a declarat actualul lider, Adrian Mihalcioiu. In ceea ce priveste activitatea desfasurata in ultimii ani de catre Sindicatul Liber al Navigatorilor, Mihalcioiu se declara multumit pe de o parte pentru ca a crescut numarul membrilor de sindicat - la ora actuala atingand pragul de 5.000 de persoane, dar si pentru ca a crescut interesul companiilor de profil straine pentru marinarii romani. "Tot mai multe tancuri petroliere, chimice sau companii internationale precum Histria Shipping din Cipru sau firme din Grecia, Italia, Danemarca si Norvegia cauta sa angajeze in special ofiteri romani pentru ca a inceput sa se duca vestea ca au un nivel de pregatire mult mai mare. Ceea ce este si adevarat", a subliniat Mihalcioiu. Problematica este, pe de alta parte, modalitatea in care viitorii marinari isi fac practica. In prezent invataceii nu au la dispozitie decat o singura nava scoala, adica Bricul "Mircea".

Studentii de la Marina nu au unde sa faca practica

O alta posibilitate ar fi recurgerea la efectuarea practicii in postura de cadeti, pe navele diverselor companii. Potrivit lui Mihalcioiu sunt tot mai putine firme de shipping dispuse sa ia la bord cadeti, pentru ca sunt batai prea mari de cap. In alta ordine de idei, navigatorii au la dispozitie, in permanenta, site-uri specializate, actualizate de sindicat, de unde pot afla informatii detaliate despre armatorii cu care sindicatul a incheiat contracte, despre nave, structura si tipul acestora, despre modalitatile de plata si asigurarile sociale. Un alt motiv pentru care navigatorii din sindicat acceseaza site-ul SLN este si faptul ca aici ei sunt tinuti permanent la curent cu toate noutatile si in plus li se ofera sfaturile necesare pentru a evita orice fel de nenorocire in timpul voiajelor.