Grupul a devenit primul producator auto din istoria SUA care cere declansarea procedurilor de faliment. Fiat va prelua o participatie de 20% la constructorul auto american.
Producatorul auto american Chrysler a cerut intrarea in faliment si a anuntat incheierea unui parteneriat cu Fiat, in urma caruia grupul italian va prelua o participatie de 20% la constructorul auto american, aceasta putand ajunge pana la 35% prin investitii, transmite Reuters. Ca urmare a scaderii vanzarilor si esecului de a ajunge la o intelegere privind restructurarea datoriilor, Chrysler a devenit primul producator auto din istoria SUA care cere declansarea procedurilor de faliment.

Obama: Masura va salva 30.000 de locuri de munca

Masura a fost apreciata de presedintele Barack Obama ca esentiala pentru salvarea celor 30.000 de locuri de munca de la compania americana, al carei actionar majoritar este fondul de investitii Cerberus Capital Group.
Parteneriatul cu Fiat include si posibilitatea ca, dupa ce compania americana isi achita datoriile catre Trezoreria SUA, constructorul auto italian sa poata ajunge la un pachet majoritar de 51% la Chrysler.
Compania americana, fondata in 1925, s-a prabusit din cauza dependentei totale de piata auto din Statele Unite, puternic afectata de criza economica mondiala, dar si a calitatii scazute a autovehiculelor, respectiv a portofoliului compus aproape in exclusivitate din modele SUV, cu un consum ridicat de combustibil.
Ca parte a procesului de faliment, statul american va oferi fonduri de 3,5 miliarde de dolari pentru acoperirea datoriilor si pana la 4,5 miliarde de dolari pentru acoperirea altor costuri. Procedurile de faliment vor dura intre 30 si 60 de zile, potrivit presedintelui SUA.
Pe langa participatia preluata de Fiat, fondul de asigurari medicale al Federatiei sindicale din domeniul auto (United Auto Workers) va prelua 55% din companie, in timp ce statul american si cel canadian vor controla impreuna 10%.
Chrysler nu a cerut intrarea in faliment si in Canada, unde detine trei fabrici, si va primi din partea executivului canadian un sprijin financiar pentru restructurare de 2,4 miliarde de dolari.

Fiat isi indreapta atentia spre Opel

Dupa ce a incheiat alianta cu Chrysler, Fiat vrea sa ajunga acum la un acord cu Opel, subsidiara europeana a General Motors, a declarat Sergio Marchionne, administrator delegat al producatorului auto italian, in cadrul unui interviu publicat de ziarul La Stampa, relateaza NewsIn. "Acum trebuie sa ne concentram asupra Opel. Este partenerul ideal", a declarat Marchionne.
Acordul incheiat intre Fiat si Chrysler a adus grupul italian in rolul de salvator al industriei auto americane, insa incheierea altui acord cu Opel, divizia europeana a grupului General Motors, ar putea fi prea mult pentru Fiat, scrie Reuters. Acest lucru a ingrijorat analistii, care considera ca situatia ar putea scapa de sub control, deoarece se tem ca Fiat nu va putea sa administreze simultan cele doua proiecte. Un acord cu Opel ar aduce Fiat la scara dorita de Marchionne, impreuna, cele doua grupuri fiind in urma liderului european Volkswagen la capitolul vanzari. Insa, spre deosebire de acordul cu Chrysler, alianta cu Opel nu va deschide noi piete pentru Fiat.