Portalurile care se adreseaza francizatilor indica SUA drept tara cu cele mai multe unitati francizate (770.000), pe locul doi aflandu-se Japonia cu 180.000 (220.000 in total, incluzand unitatile detinute de companiile francizoare), urmata de Canada, cu 70.000 de unitati. Tari din Europa, precum Germania si Franta ocupa abia locurile patru si cinci in ceea ce priveste numarul de unitati francizate. Totusi, incercand sa afli tara cu cele mai multe astfel de unitati, raspunsul este mai greu de aflat, deoarece asociatiile nationale de franciza furnizeaza date contradictorii. Astfel, conform altor statistici, pe locul 2 dupa SUA s-ar afla Australia, Mexic sau Brazilia.

Asociatiile nationale de franciza sau de francizati au tot interesul sa ofere cifre mari in ceea ce priveste numarul de francizati, pentru a atrage francizatorii straini, in special pe cei americani. Adevarul este ca nicaieri in lume nu s-a facut o numaratoare a unitatilor francizate, iar cand se realizeaza statisticile uneori se socotesc intreprinderile mici, alteori nu. In ce priveste extinderea, pentru francizori nu conteaza atat de mult cat de mare este noua piata sau noua tara, daca ei gasesc un master-francizat caruia sa-i vanda licenta si dreptul de a vinde sub-licente pe piata respectiva. Iar daca in tarile mari nu se poate sti exact numarul de francize, in ce situatie se afla atunci tara noastra? In Romania se vehiculeaza cifra de 300 de francizori, insa nimeni nu vorbeste de unitatile francizate. Realitatea este ca pe piata romaneasca au intrat multe francize internationale, insa unele nu au deschis nici macar o unitate pana in prezent. Cele mai vandute francize in Romania sunt Mikit, Lollipops, La Piadineria Dr.Gusto si Agentia de Webdesign & Creatie Publicitara.

Mikit

Mikit este primul constructor din Franta de case individuale traditionale. Pe plan international, Mikit este prezent in SUA, Marea Britanie, Maroc, Elvetia si Romania. Mikit inseamna mai mult de 30.000 de case construite, 20 de ani de experienta in domeniu, o cifra de afaceri de 150 milioane de euro in 2005 si 160 de parteneri. Nu trebuie sa aveti experienta in constructii pentru a incepe aceasta afacere. In calitate de francizat, sarcina dumneavoastra este sa gasiti teren, clienti, sa construiti sau sa subcontractati realizarea fundatiei, peretilor si acoperisului si sa supravegheati montarea sistemului de kituri. Afacerea poate fi inceputa cu un capital de start de 30.000-40.000 Euro, cu un birou si 4-5 angajati. Ca si in celelalte tari in care este prezenta, Mikit a incheiat si in Romania parteneriate cu banci precum Unicredit si AlfaBank, in scopul cresterii atractivitatii caselor oferite. Astfel, clientii Mikit au parte de dobanzi preferentiale de 6,8 - 6,9% cu tot cu asigurari. Taxa de franciza in valoare de 25.000 de euro + TVA se plateste o singura data, la semnarea contractului. Durata contractului este de 5 ani. Redeventa se percepe la vanzarea casei (5,5% din pretul de vanzare), in aceasta taxa fiind cuprinsa si contributia la fondul de publicitate nationala (0,5%). Pentru buna desfasurare a activitatii, trebuie sa angajati 4-5 persoane, formarea personalului fiind asigurata de Mikit. Printre acestea, aveti nevoie de o persoana care sa se ocupe de partea tehnica, una care sa fie interfata cu constructorul si alta care sa se ocupe de autorizari. La randul lui, biroul trebuie sa fie decorat cu material Mikit si in culorile Mikit, investitia fiind estimata la 3000 - 5000 euro. De asemenea, este indicat sa investiti in publicitate pentru cresterea notorietatii marcii in orasul dumneavoastra, investitie ce va fi recuperata din vanzarea unei case mai mari. Pentru a deveni francizat Mikit trebuie sa aveti experienta in afaceri. Experienta in constructii nu este obligatorie, pentru ca prin training si prin manualele de franciza vi se va transmite intreg know-how-ul Mikit. Trainingul se realizeaza in Romania, la sediul central Mikit din Pitesti si dureaza doua zile. De asemenea, un training avansat se realizeaza in Franta, caz in care francizatii platesc doar transportul. Casele Mikit au fost concepute de arhitecti francezi cu scopul de a simplifica la maxim dificultatile de constructie, prin cea mai eficienta amenajare interioara pentru a se evita pierderile din suprafata locuibila si a usura caile de circulatie. Kiturile de interior sunt aduse de francizor la locatia casei construite de catre francizat, cu schema de montaj, pentru a fi montate pe loc. Franciza Mikit este disponibila in toata tara, insa in zonele Bacau, Buzau, Focsani, Arges si Bucuresti se pot semna contracte de franciza doar cu investitorii cu capacitate financiara mare.


Lollipops

Lollipops este o marca de elita pariziana ce prezinta game foarte feminine de accesorii precum posete, genti mici de piele si de calatorie, incaltaminte, curele, palarii, bijuterii, brelocuri si huse pentru I-pod, la un raport pret/calitate excelent. Numele Lollipops a fost ales pentru aceasta companie dinamica si inovatoare deoarece produsele si brandul sau, precum bomboanele, sunt create pentru a indulci viata. Magazinele sunt exclusiviste, cu o atmosfera tipic pariziana si accesorii inspirate din cultura mondiala. Pana si culoarea tejghelelor si display-urilor este coordonata cu marfa si se schimba in functie de moda sezonului. Magazinul standard este de dimensiuni mici, ca o casa de papusi, pentru ca noile tendinte de stil si culoare in mobilier sa poata fi introduse peste noapte. De la tapetul colorat, pana la tejgheaua si scaunele roz, amestecul de modern si ecletic - Ludovic XVI, totul contribuie la crearea universului Lollipops. Planul magazinului este decorat de arhitectii din Paris, care vor da planul de amenajare si planul tavanului cu luminile, oferindu-se sprijin pentru aranjarea magazinului si 3 zile de training la Paris. Francizatul are obligatia de a comanda in valoare de minim 12.000 de euro intr-un sezon de 6 luni. Taxa de franciza pentru Romania este de 5.000 de euro, in timp ce in celelalte tari europene taxa este de 12.000 de euro. Redeventa nu se percepe, pentru ca francizorul este si producatorul colectiilor. Lollipops prezinta o noua colectie la fiecare 6 luni, fiind actualizata la cel mult 15 zile. In prezent, Lollipops nu are competitori directi, deoarece nu exista alte marci care sa produca posete, esarfe, palarii, centuri si incaltaminte la preturi accesibile. Rezultat al asocierii dintre un designer, Marjorie Mathieu, si un om de afaceri, Yann Ducarouge, Lollipops a fost lansat in 1998. Succesul datorat ideilor celor doi in materie de moda i-a incurajat sa creeze un concept si sa deschida magazine purtand marca Lollipops din 1999. Acesta a fost un test care le-a permis sa redefineasca produsul, sa slefuiasca conceptul si sa construiasca un sistem de informare. Formula atrage clientii si noi magazine sunt deschise in mod regulat.

La Piadineria Dr. Gusto

La Piadineria Dr. Gusto este primul fast-food de marca in Romania cu investitie sub 10.000 Euro. Piadina este un produs fast-food format dintr-un aluat inconfundabil. Piadina este un produs fast-food format dintr-un aluat inconfundabil: piadina si umplutura diversa. Exemple de piadine: A la Alex, Sud Africa, Crudo, Rustica, Tonno Verace, Diavola, Puttanesca, Chicken, A la "Cheef", Formaggi, A la "Sisi". Umpluturile contin mozzarella, salam, sunca presata, Kaiser, cartofi pai, maioneza, ardei copt, rosii, piept de pui, ceapa, mustar, kechup, sos de usturoi, extra picant, sunca cruda, rozmarin, branza cu mucegai, speck, ton, busuioc, salam picant, masline, ulei picant, oregano. Diferenta intre lipia de la piadina si cea de kebab este ca piadina se muleaza perfect pe continut fiind frageda, foarte placuta la gust, la fel ca o clatita, in timp ce lipia pentru kebab este rigida si crocanta. Umplutura pentru piadine este extrem de diversa si apetisanta. Piadina este un produs de origine italiana. Marinarii fenicieni i-au invatat pe localnicii din ceea ce a devenit mai tarziu tinutul Romagna cum sa prepare un aliment numit "focaccia", care a ajuns cunoscut, mai tarziu, sub numele de "piadina". Treptat, aceasta a devenit un preparat traditional italian, castigand si faima internationala. Astazi, poate fi gasita oriunde in Italia, dar mai ales in Romagna, ale carei strazi sunt pline de chioscuri care vand piadine ("baracchini della piadina"). Mai mult, in Italia exista si Sarbatoarea Piadina Romagnola, festival care are loc anual la Milano Marittima. Este vorba de un concurs gastronomic la sfarsitul caruia publicul alege cele mai bune opt piadine, iar apoi pe cea mai gustoasa dintre cele opt finaliste. Cu prilejul degustarii, se bea mult vin si se canta. Piadineria are un numar de produse standard, minim 10, iar diversificarea are loc pe masura ce La Piadineria DrGusto introduce noi produse care isi dovedesc succesul la public. Este interesant ca un client de piadinerie isi poate alege singur continutul piadinei. Cel putin doua din piadinele de baza DrGusto sunt realizate dupa optiuni ale clientilor care s-au dovedit de mare succes. Taxa de franciza este de 3.500 de euro+TVA. Investitia totala este sub 10.000 de euro pentru unitati cu vanzare prin geam (suprafata de circa 25mp). Redeventa este de 7% din cifra de afaceri pentru piadine. Nu se percepe redeventa pentru bauturi si celelalte produse ce se pot aditiona (cafea Manuel, patisserie Dolce vita). Amortizarea investitiei se poate realiza intre 6 si 12 luni.

Agentia de Webdesign & Creatie Publicitara

Afacerea se adreseaza proprietarului viitoarei agentii care trebuie sa aiba calitati manageriale si determinarea de a conduce o agentie cu scopul de a atinge pozitia de lider in judetul respectiv, intuind valoarea si impactul acestei afaceri in plan global. Agentia poate deveni operationala in 30 de zile. Partenerul IMO primeste toata tehnologia si tot sprijinul logistic inainte si dupa ce porneste activitatea, astfel incat sa poata incepe imediat, fara sa aiba experienta in domeniu. Agentia va opera de asemenea la nivel national in sistem de cooperare, incluzand si proiecte internationale. Se garanteaza succesul cu o singura conditie: aceea de a respecta sistemul. Piata este nelimitata, agentia avand optiunea de a coopera la nivel national cu reteaua IMO pentru lucrari, servicii si oportunitati de afaceri cu clienti nationali si internationali. Franciza este de 7.000 RON, investitia minima in dotari si functionare este de 3.000-10.000 RON in primele luni. Marimea investitiei depinde de dotarile existente in firma si de amploarea si viteza de dezvoltare dorita de partenerul IMO.