Canalul Dunare-Bucuresti ar putea costa 500 milioane euro dupa realizarea studiului de fezabilitate, a declarat joi directorul general al Administratiei Canalelor Navigabile, Ovidiu Cupsa. "Canalul Dunare - Bucuresti ar putea fi si un producator de energie, prin cele sase ecluze putandu-se ajunge la peste 50 MW. Canalul va putea fi si o sursa de irigatii pentru agricultura", a declarat Cupsa. Acesta a subliniat ca finantarea costurilor se va ridica la 500 mililioane euro, iar studiul de fezabilitate va fi gata in 2009, constructia putand incepe in 2010. De asemenea, Cupsa a considerat ca o alta sursa de finantare ar putea fi si scoaterea la licitatie, respectiv concesionarea pe 49 ani catre o companie mare sa exploateze si sa execute acest canal.
Ministrul transporturilor, Ludovic Orban, estima la sfarsitul lunii iunie ca reluarea lucrarilor la Canalul Dunare-Bucuresti ar putea avea loc la sfarsitul anului 2009, iar finalizarea acestora este estimata pentru sfarsitul anului 2012, costurile lucrarilor fiind de circa 500 de milioane de euro. Potrivit ministrului transporturilor, lucrarile ar putea fi finalizate in maxim trei ani, dupa reactualizarea studiului de fezabilitate.
Conform Proiectului de Investitie pentru Canal, "Relansarea Lucrarilor de Constructie pentru Finalizarea Obiectivului de Investitii Canal Dunare-Bucuresti", printre utilitatile acestuia ar urma sa fie transportul de marfuri in ambele sensuri si transformarea portului Bucuresti intr-un terminal de containere, producerea de energie electrica prin cele patru micro-hidrocentrale din nodurile hidrotehnice, asigurarea aperi pentru irigatii in agricultura si inchirierea zonelor adiacente pentru diverse constructii si utilitati.
Pana in 1990, au fost efectuate circa 70% din lucrari pentru Canalul Dunare - Bucuresti si urmeaza ca acum sa fie efecutata partea ramasa. Pe Canalul Dunare-Bucuresti vor naviga barje, pentru transportul de marfa, acestea avand capacitatea de a transporta intre 2.000 si 3.000 de tone de marfuri.
In anul 1929, Parlamentul a adoptat legea privind construirea unui canal care sa transforme Capitala Romaniei in port la Dunare. Potrivit acestui proiect, Capitala trebuia sa aiba in maxim cinci ani doua porturi, situate in estul si sudul Bucurestiului, respectiv in localitatile Glina si 1 Decembrie.